نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 01:30

اختصاص یک‌هزار و735میلیارد ریال برای آبرسانی به روستا‌های کوثر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از اختصاص یک‌هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستا‌های شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی آب  و فاضلاب استان اردبیل، علیرضا نعمت سلطانی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستا‌های شهرستان کوثر اظهار کرد: اعتبار این طرح از منابع استانی و ملی تامین می‌شود و منابع آب این طرح به‌صورت مستقیم از تصفیه‌خانه آب شرب کوثر تامین شده و جمعیتی حدود ۲۵ هزار و ۶۶۳ نفر را پوشش خواهد داد.

وی در خصوص اقدامات فنی و مهندسی این طرح عمرانی افزود: برای این پروژه ۴۵ ایستگاه پمپاژ، مخازنی با حجم کلی ۶ هزار و ۱۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن به‌طول ۵۶۶ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع آب به‌طول ۴۱۶ کیلومتر با ۱۲۰ لیتر بر ثانیه آب‌دهی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: پروژه مجتمع کوثر با ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی و ۸۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در حال اجراست و برای تکمیل آن به یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نعمت سلطانی گفت: طرح‌های مختلفی برای تامین آب پایدار شهر‌ها و روستا‌های استان در دست اجراست که با جذب اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود و بر اساس برنامه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تاکید استاندار اردبیل، پروژه‌های آبرسانی با هدف ایجاد زیرساخت‌های آب در روستا‌ها باید به‌صورت جهادی و بر اساس استاندارد‌های فنی با سرعت معقول اجرا شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516903

مهمترین اخبار ایران و جهان: