نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 15:07

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد در اردبیل

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد در سال جاری از تسهیلات اشتغالزا و کم بهره کمیته امداد استان اردبیل بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اردبیل، مصطفی قلیزاده اظهار کرد: سرانه پرداختی برای طرح‌های اشتغالزا به ازای هر مددجو ۱۰۰ میلیون تومان است که ما با همکاری بانک‌های عامل برای اشتغال ۸۰۰ مددجو بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده متقاضیان اشتغال برای بهره‌مندی از تسهیلات مناسب به بانک‌های عامل معرفی شدند تا به تدریج پرداخت منابع مورد نیاز را برای طرح‌های کارآفرینی شاهد باشیم.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: بانک‌ها برای این تعداد طرح معرفی شده ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کنند تا با ایجاد طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزا فرصت خوبی برای خوداتکایی مددجویان کمیته امداد فراهم آید.

قلیزاده با بیان اینکه عمده طرح‌های اشتغالزا در شهرها و روستاها در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بیشترین اشتغال ایجاد شده توسط مددجویان کمیته امداد در حوزه دامداری، قالیبافی، کشاورزی و خدمات بوده است.

وی افزود: با ایجاد اشتغال مناسب مددجویان ۸۰۰ نفر به نقطه خودکفایی و خوداتکایی رسیده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان اردبیل گفت: خانواده‌های خودکفا شده از محل ایجاد طرح‌های اشتغال و خودکفایی به غیر از دریافت مستمری، از سایر خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

قلیزاده ادامه داد: اوایل مهرماه جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد به تعداد ۲ هزار نفر برگزار می شود تا با توانمندسازی این مددجویان بتوانیم طرح های اقتصادی مناسبی را در استان راه اندازی کرده و حتی فرصت اشتغال سایر نیازمندان را مهیا کنیم.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: پنج دهک پائین جامعه در اولویت پرداخت این تسهیلات و ایجاد فرصت های کارآفرینی قرار دارند و امیدواریم امسال از ۶۵۰ میلیارد تومان تعهد اشتغال با همکاری بانک ها و از طریق تبصره تکلیفی منابع خوبی را جذب کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494903

مهمترین اخبار ایران و جهان: