نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 14:19

توقیف شناور تفریحی که سیستم‌های تنفسی را در بوشهر قاچاق می‌کرد

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک شناور تفریحی و دو خودرو باری در اسکله بندر بوشهر خبر داد و گفت: از این شناور و خودروها افزون بر ۵ میلیارد ریال محموله قاچاق کشف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رصد و پایش شبانه‌روزی نوار ساحلی، بنادر، اسکله‌ها و مرز دریای خلیج‌فارس اظهار داشت: تردد تمام شناورها و خودروها در مرز دریایی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر رصد و پایش می‌شود.

وی از تشدید مبارزه با کالای قاچاق خبر داد و گفت: کالاها فاقد هر گونه اسناد معتبر قانونی و پروانه گمرکی پیگرد قانونی دارد و در چرخه کالای قاچاق قرار می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از شناسایی محموله قاچاق نوار ساحلی بوشهر خبر داد و بیان کرد: مأموران مرزبانی بوشهر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل نوار ساحلی حین گشت موتوری در اسکله صیادی جفره بوشهر یک شناور تفریحی به همراه دو دستگاه خودرو باری در حال بارگیری کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ شرفی افزود: در بازرسی از شناور توقیف شده، ۴۳ دستگاه سیستم تنفسی فرار حمایلی ساخت کشور ایتالیا به همراه ماسک که به منظور فرار از محیط‌های خطرناک طراحی شده‌اند، کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری سه متهم در این عملیات تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده قاچاق را پنج میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهم تحویل مراجع ذیصلاح شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518747

مهمترین اخبار ایران و جهان: