نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 13:07

بهره‌مندی مواکب عراقی شلمچه از آب شرب

اهواز- مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: در حال حاضر پایانه مرزی و مواکب عراقی که میزبانی زائران را بر عهده دارند، از شبکه آب شرب بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کرمی‌نژاد صبح امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: پس از پایان پیاده‌روی اربعین در سال گذشته نسبت به شناسایی و بررسی مشکلات اقدام و بلافاصله تلاش برای رفع آن آغاز شد.

وی افزود: مخزن آب یکی از مواردی بود که در بررسی‌های انجام شده در چذابه و شلمچه به شدت مورد نیاز بود و با تلاش‌هایی که صورت گرفت یک میلیون لیتر به ظرفیت مخازن موجود اضافه شد در حالی که تا سال گذشته ظرفیت مخازن آب ۱۲۵ هزار لیتر بود.

مدیرعامل آبفای خوزستان ادامه داد: اصلاح خطوط فاضلاب، ترمیم شبکه، نوسازی ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات آبفای خوزستان برای اربعین ۱۴۰۲ بود تا در این فصل گرم مشکل کمبود آب در منطقه نداشته باشیم.

کرمی‌نژاد تصریح کرد: برای اینکه مشکل آب در منطقه چذابه برای همیشه رفع شود یک مخزن بتنی دو میلیون لیتری پیش‌بینی و عملیات ساخت آن آغاز شده تا بتوانیم برای پیاده‌روی سال آینده از آن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم شرایط مساعدی را برای زائران مهیا کنیم، شبکه آب را به بعد از مرز رسانده‌ایم و در حال حاضر پایانه مرزی و مواکب عراقی که میزبانی از زائران را بر عهده دارند از شبکه آب شرب بهرمند هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465991

مهمترین اخبار ایران و جهان: