نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 10:16

۴ پروژه زیربنایی در شهرک صنعتی سمنان بهره‌برداری می‌شود

مدیر منطقه سمنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: چهار پروژه عمرانی و زیربنایی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا احسانی، مدیر منطقه سمنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تجهیز تصفیه‌خانه فاضلاب و ایستگاه پمپاژ آب شهرک صنعتی سمنان به دیزل ژنراتور یکی از پروژه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته به این پروژه، بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال است.

مدیر منطقه سمنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان تصریح کرد: اجرای جدول و عملیات خاکی برای بازگشایی معابر اصلی در منطقه ویژه اقتصادی سمنان دیگر پروژه عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان است که همزمان با سایر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان همزمان با آغاز هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

احسانی خاطرنشان کرد: این پروژه زیربنایی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، عملیات اجرایی لوله‌گذاری (فاز اول) طرح انتقال پساب با اعتبار بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال و احداث ساختمان آتش‌نشانی با اعتبار حدود ۲۹ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این شرکت است.

وی عنوان کرد: شهرک صنعتی سمنان دارای ۲ هزار و ۳۹ هکتار مساحت بوده که ۹۵۲ هکتار آن زمین صنعتی و یک هزار و ۶۷۷ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

مدیر منطقه سمنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن، فیبرنوری و تصفیه‌خانه فاضلاب برخوردار بوده و ۹۹۰ قرارداد حق انتفاع و بهره‌برداری با سرمایه‌گذاران به مساحت ۸۵۹ هکتار در آن منعقد شده است.

احسانی عنوان کرد: ۴۷۲ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه‌گذاری ۵۱ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال برای ۱۳ هزار و ۲۴۹ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سمنان دارای یک هزار و ۱۷ هکتار مساحت است که ۱۷۸ هکتار آن زمین صنعتی و یک هزار و ۱۷ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

مدیر منطقه سمنان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار کرد: این منطقه ویژه اقتصادی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و فیبرنوری برخوردار است و هفت قرارداد حق انتفاع و بهره‌برداری با سرمایه‌گذاران به مساحت ۲۵ هکتار در آن منعقد شده است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465747

مهمترین اخبار ایران و جهان: