نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 00:31

خدمت رسانی موکب شهدای کهگیلویه به زائران/ پوشش ۳ کشور و ۱۳ استان

دهدشت_ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: موکب شهدای کهگیلویه خدمت رسانی خود را آغاز کرده و تا ۲ روز بعد از اربعین نیز فعال است.

سید علی اصغر پور بهشت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: موکب شهدای کهگیلویه از سال ۹۶ افتتاح و در مسیر تردد ۱۳ استان کشور و سه کشور همسایه قرار گرفته است.

وی فلسفه نام گذاری بنام موکب شهدای کهگیلویه را آرزوی رسیدن به کربلا در گذشته عنوان و تصریح کرد: امنیت و رسیدن به ضریح امام حسین (ع) محیا شده و به یاد جانفشانی شهدا این موکب با نام شهدای کهگیلویه نام گذاری شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به انتخاب مکان موکب در نزدیکی شهر بهبهان گفت: با توجه به موقعیت این نقطه که در مسیر سه کشور قرار گرفته بود، جهت خدمت رسانی بهتر به کاروان‌ها به هنگام شام این موقعیت مکانی برگزیده شد.

پور بهشت افزود: خدمت رسانی این موکب در طول ایام سال و به مناسبت‌های مختلف ادامه دارد و حتی در ایام کرونا فعالیت خود را در بحث خدمت رسانی به بیماران انجام می‌داد.

وی تاکید کرد: موکب شهدای کهگیلویه یکی از مواکبی است که در طول سال خدمت رسانی در اتفاقات غیر منتظره مانند سیل، کرونا، زلزله کرمانشاه و در سایر موارد داشته است.

پور بهشت با بیان اینکه از برپایی مجدد موکب شهدای کهگیلویه ۱٠ روز می‌گذرد خاطر نشان کرد: این موکب تا دو روز بعد از اربعین فعال بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر خدمات پزشکی، مشاوره‌ای، برپایی نمازجمعه و روشنگری داده شده است

وی کمک‌های مردمی را عامل اصلی برپایی موکب دانست و اظهار کرد: بیش از ۲۵ نفر به طور ثابت و ۲۰۰ نفر سیار در حال خدمت رسانی جهت کمک‌های مردمی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه این موکب را یک پیشانی فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: موکب شهدای کهگیلویه آمادگی دارد که در طول سال، بحران‌های مختلف و در مناسبت‌های ملی و مذهبی همکاری لازم را در سطوح مختلف داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487303

مهمترین اخبار ایران و جهان: