نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:17

باید از همه ظرفیت‌ها برای انعکاس اربعین حسینی بهره برد

شهرکرد_معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است از همه ظرفیت موجود برای انعکاس حرکت عظیم اربعین در دنیا استفاده کرد چون توقعی از دشمن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالقاسم کاظمی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین از حرم تا حرم، اظهار کرد: در حکمت ۱۵۴ نهج البلاغه آمده است اگر رفتار گروهی مورد رضایت فردی باشد به منزله آن است که خودش نیز آن کار را انجام داده.

وی تصریح کرد: ثواب پیاده‌روی امروز کم از پیاده‌روی اربعین نیست، چراکه عزاداران حسینی امروز با پای دل در این مراسم شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اربعین تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند و از همین‌رو است که رسانه‌های آن‌ها این حماسه عظیم را سانسور کرده و از نمایش آن خودداری می‌کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه در اربعین شاهدیم که اقوام، قومیت‌ها، ملیت‌ها و حتی مذاهب مختلف در کنار یکدیگر آمده‌اند بیان داشت: محور این تجمع عظیم امام حسین (ع) است، برای دشمن سخت است که اباعبدالله حسین (ع) راهنمای این خیل جمعیت باشد.

وی تاکید کرد: لازم است از همه ظرفیت موجود برای انعکاس حرکت عظیم اربعین در دنیا استفاده کرد چون توقعی از دشمن برای نمایش چنین صحنه‌هایی وجود ندارد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ما مدیون شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم که مسیر را برای ما هموار ساختند و امروز شاهد برگزاری مراسم‌هایی چون اربعین حسینی هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488003

مهمترین اخبار ایران و جهان: