نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 12:03

۶۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی آبخیزداری در مازندران مصوب شده است

ساری- معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران - ساری با اشاره به رشد اعتبارات آبخیزداری در سال جاری گفت: حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای سال جاری مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل مختار پور صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با تاکید بر اینکه برای برون رفت از تغییرات اقلیم و مشکل بخش آب باید به آبخیزداری توجه شود، افزود: در همه دنیا به مسائل آبخیزداری توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی مشارکت‌های مردمی را در اجرای طرح‌های مرتع داری مهم دانست و گفت: احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهی و دریافت پروانه چرا از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان است.

وی با بیان که در سال ۴۰۰ حدود چهار میلیارد تومان اعتبارات حوزه آبخیزداری بوده است، گفت: این اعتبارات در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و ۳۶۴ متر مکعب عملیات مکانیک و و ۲۴ هکتار عملیات بیولوژیک انجام دادیم.

مختارپور میزان اعتبارات ملی آبخیزداری در سال قبل را ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بیش از هشت هزار متر مکعب عملیات مکانیکی و ۳۱۲ هکتار عملیات بیولوژیک انجام دادیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران با بیان این که اعتبارات استانی آبخیزداری در سال گذشته به ۵ میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۳۷ میلیارد تومان اعتبارات ملی نیز تخصیص یافته است.

مختارپور ادامه داد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی ۵۵ تا ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات آبخیزداری در نظر گرفته شد و از نظر اعتبارات استانی و ملی با رشد و روبرو بودیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478503

مهمترین اخبار ایران و جهان: