نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 13:42

امکانات پزشکی موجود جوابگوی نیاز مردم شهرستان طارم نیست

زنجان-امام جمعه آببر مرکز شهرستان طارم گفت: بیمارستان ۳۲ تختی و امکانات پزشکی موجود جوابگوی نیاز مردم شهرستان طارم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی منصوری، ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از یک راه روستایی بودیم و محیط روستا سنگ فرش شده و با تلاش عوامل مختلف خوشبختانه امنیت در شهرستان حاکم است.

وی در مورد مشکلات شهرستان طارم ابراز کرد: در شهرستان روسای ادارات اختیارات شهرستانی دارند که به وظیفه خود عمل می‌کنند اما برخی امور از اختیارات شهرستان خارج است و نیاز به پیگیری استانی و ملی دارد.
امام جمعه آببر توسعه بیمارستان طارم را یکی از مطالبات مردم دانست و گفت: این بیمارستان در حال حاضر گوابگوی نیازهای جمعیت شهرستان نیست و وزیر بهداشت نیز قول‌هایی داده بود تا این بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت ارتقا یابد.

وی یادآور شد: جمعیت خالص شهرستان ۵۰ هزار نفر است اما جمعیت شناور به ۷۰ هزار نفر می‌رسد؛ چراکه در طول سال کارگران در این شهرستان حضور می‌یابند و فصل برداشت زیتون اوج زمان حضور کارگران غیرمقیم است، علاوه بر این چند روستای استان‌های اردبیل و قزوین از خدمات شهرستان طارم استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به اظهارات برخی که ۳۲ تخت بیمارستان طارن نیز پر نمی‌شود، تصریح کرد: به دلیل نبود امکانات مردم از این بیمارستان استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند به مرکز استان مراجعه کنند، به عنوان مثال در شهرستان چشم پزشک، متخصص گوش، حلق و بینی و قلب نداریم و ارتقای اورژانس هم پاسخگوی نیاز مردم نخواهد بود.

وی بهره‌مندی از راه مناسب را محور نخست آبادانی شهرستان خواند و افزود: برخی از سرمایه‌گذاران با دیدن راه از اقدام خود منصرف شدند و هشت کیلومتر از راه طارم در حوزه گیلان به قتلگاه تبدیل شده و گیلانی‌ها برای ساماندهی مسیر باریک و ناامن بی‌مهری می‌کنند.

امام جمعه آببر با اشاره به اینکه یک پل آهنی موجود در شأن اهالی شهرستان طارم به عنوان بزرگترین باغ زیتون کشور و شهرستان توریستی نیست، تأکید کرد: باید تدابیری برای ساماندهی این وضع اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۴۰ میلیون مترمکعب تولید آب شهرستان است و حقابه نداریم، تصریح کرد: مسئولان احیای حق آبه شهرستان را پیگیر هستند و باید توجه کرد که اوج نیاز شهرستان به آب در تابستان است که آب خریداری می‌شود اما بخشی از آن تبخیر شده و کافی نیست.

حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه ۹۰ درصد اعتراضات مردم به دلیل کمبود آب است، ادامه داد: تکمیل سدهای معیشتی و چندمنظوره می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات شهرستان را حل کند؛ چراکه تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، تأمین آب شرب و جلوگیری از هدررفت آب را به همراه دارد.

وی به حضور وزرای نیرو، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی در شهرستان تأکید کرد و افزود: همچنین در تولید محصولاتی کشاورزی مشکلاتی وجود دارد به عنوان مثال دستمزد کارگر بالا بوده اما محصول به قیمت پایین از کشاورزان خریداری می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478703

مهمترین اخبار ایران و جهان: