نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 20:20

فعالیت موکب‌های استان بوشهر مطلوب و رضایت‌بخش است

بوشهر- مسئول بازرسی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: فعالیت موکب‌های استان بوشهر مطلوب و رضایت‌بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت مواکب اربعین فقط در ایام محرم و اربعین نیست بلکه در طول سال برنامه مدون و فعالیت‌های چشمگیری دارند.

وی افزود: مواکب استان اصولاً پا به کار هستند و بر همین اساس نیز ستاد مرکز از فعالیت‌های مواکب رضایت داشتند.

مسئول بازرسی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در خصوص بازرسی از مواکب در ایام اربعین، گفت: روزانه گزارش فعالیت مواکب توسط بازرسین ستاد استان رصد و به مرکز اعلام می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه مواکب باید خادمان و اعضا را بیمه و در سامانه ثبت کنند، تصریح کرد: مشکلاتی که سال گذشته در موکب ها وجود داشت، امسال برطرف شود و مسئولین موکب خادمان جدیدی که می‌برند را توجیه کنند.

وی تاکید کرد: رؤسای مواکب و ستادهای تابعه به هیچ عنوان به اسم موکب و یا ستاد بازسازی عتبات عالیات حق دریافت هزینه و اعزام زائر به عراق در ایام اربعین را ندارند.

ارائه خدمات ویژه به زائران

بازرس مواکب استان بوشهر بیان کرد: کار خالصانه و خوب پیش می‌رود، و اهل بیت (ع) هم کمک می‌کنند و با همدلی و همراهی اربعین ۱۴۰۲ را به خوبی پیش می بریم.

رحمان بخش مصلحی افزود: شروع بررسی و نظارت بر مواکب از تاریخ جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ از مرز شلمچه تا نجف اشرف شروع شد و تمامی مواکب در این مسیر عملکرد خوب و مطلوبی داشتند برای رفاه حال زائران، مواکب مسیر نجف تا کربلا در حال اسکان و خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام هستند و شرایط خوب دارند.

وی گفت: مواکبی که در کربلا در حال خدمت هستند، به صورت ویژه بر پا هستند و به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485403

مهمترین اخبار ایران و جهان: