نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 13:31

جامعه شورایی وظیفه تسهیل گری امورات در کنار مردم را دارد

شهرکرد_رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه شورایی نقش تسهیل گری امورات در کنار مردم و دولت را ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن میری صبح سه شنبه در جلسه نشست با مدیریت شعب بانک سپه استان ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی با اشاره به اینکه جامعه شورایی نقش تسهیل گری امورات در کنار مردم و دولت را ایفا می‌کند گفت: با عنایت به انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین شورای اسلامی استان و سازمان جهاد کشاورزی استان، این شورا در جهت کمک و تسهیل در جذب اعتبارات بمنظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشاورزی در استان اقدام به برگزاری جلسه و مذاکره با همکاری جهاد کشاورزی استان با مدیریت بانک سپه استان کرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط طبیعی زمین شناسی و اقلیمی توسعه باغات در اراضی شیب دار است به همین منظور ۲۶ طرح تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات اراضی شیب دار جمعاً به مساحت ۲۰ هزار هکتار با اشتغالزایی مستقیم حدود ۷ هزار نفر در سطح استان شناسایی و مطالعه شده است.

میری اذعان داشت: اقداماتی مانند تخصیص آب از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان برای این طرح‌ها انجام شده است و برخی از این طرح‌ها نیز در سال‌های گذشته عملیات اجرایی آنها شروع و به صورت نیمه تمام باقی مانده‌اند که تکمیل این ۲۰ طرح نیازمند حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که این اعتبار صرف ایجاد زیر ساخت‌ها شامل اجرای سیستم پمپاژ، تأمین برق و خطوط انتقال آب است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد ریاست جهاد کشاورزی استان یکی از راهکارها برای تأمین اعتبار استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق مکرر ۱ می‌باشد که در قالب این ظرفیت قانونی بانک عامل مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار می‌دهد و متقابلاً سازمان برنامه بودجه کشور ضمانت نامه لازم برای پرداخت اصل و سود این تسهیلات را طی ۵ سال به بانک عامل می‌دهد.

میری اضافه کرد: بمنظور پیگیری جهت تخصیص اعتبار پیشنهادی، شورای اسلامی با همکاری جهاد کشاورزی استان نسبت به برگزاری جلسات و رایزنی جذب تسهیلات فوق اقدام کرده که امیدواریم با موافقت بانک‌های عامل مشکل چندین ساله کشاورزان رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486391

مهمترین اخبار ایران و جهان: