نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 09:35

پیاده روی جاماندگان اربعین در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- فرماندار کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: پیاده روی جاماندگان اربعین در کرمانشاه با عنوان اجتماع «به تو از دور سلام» برگزار می‌شود.

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اجتماع بزرگ «به تو از دور سلام» در روز اربعین حسینی با پیاده‌روی عزاداران از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۵ شهریور ماه از میدان آزادی تا گلزار شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عزاداران حسینی در حسینیه گلزار شهدای کرمانشاه تجمع خواهند کرد، بیان کرد: در این مراسم مداحان اهل‌بیت (ع) به نوحه‌خوانی و عزاداری برای سیدالشهدا (ع) می‌پردازند و نماز جماعت اقامه خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه شور و شعور فرهنگ عاشورایی همواره در قلوب مسلمانان وجود دارد و ماندگار است، گفت: این اجتماع به صورت مردمی برگزار می‌شود و از مردم درخواست داریم همچون گذشته با حضور در این اجتماع ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) به نمایش بگذارند.

آمویی افزود: همانگونه که در چند سال گذشته در راهپیمایی میلیونی شیعیان جهان در اربعین حسینی شاهد انسجام و عظمت اسلام بوده‌ایم، فضای معنوی اربعین حسینی با حضور مردم استان کرمانشاه امسال شکوه بیشتری خواهد گرفت.

آمویی بیان کرد: مسئله اربعین و اقامه عزا برای سالار شهیدان در این روز از جایگاه والایی برخوردار است و باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485747

مهمترین اخبار ایران و جهان: