نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 10:24

بهره‌برداری از 100 واحد مسکن ملی در دیواندره

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: همزمان با هفته دولت 100 واحد مسکن ملی در شهر دیواندره به بهره‌برداری می‌رسد و یک‌هزار و 750 واحد مسکن روستایی در سطح استان آماده بهره‌برداری است.

رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: احداث یک میلیون واحد مسکن در سال از برنامه‌های دولت سیزدهم است که بنیاد مسکن متولی احداث این واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

به گفته وی، بنیاد مسکن کردستان در همین راستا پنج شهر دیواندره، کامیاران، دهگلان، قروه و بیجار کار احداث این واحدهای مسکونی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در قالب طرح نهضت ملی از محل مسکن روستایی و شهری هفت هزار و ۴۰۵ واحد در دستور کار بنیاد مسکن کردستان است، اضافه کرد: مسکن ملی در حال حاضر در استان روی ریل افتاده و شرایط بسیار خوبی در این خصوص حاکم است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان اضافه کرد: طی چند ماه گذشته پروژه 72 واحدی مسکن ملی در شهرستان قروه به بهره برداری رسید.

رسولی با بیان اینکه 100 واحد مسکن ملی همزمان با هفته دولت در شهرستان دیواندره به بهره برداری می رسد، گفت: تا پایان امسال نیز 80 واحد مسکن ملی در شهر سنندج آماده بهره برداری خواهد بود.

وی افزود: فروردین ماه سال آینده نیز 45 واحد مسکن ملی در شهرستان دهگلان آماده بهره برداری خواهد بود و به صورت میانگین در شهرستان کامیاران نیز تا امروز 32 واحد تکمیل شده و منتظر تکمیل واحدهای دیگر برای بهره برداری در قالب یک فاز هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان عنوان کرد: در بحث نهضت ملی 18 درصد مربوط به مسکن روستایی است که خوشبختانه یک هزار و 750 واحد مسکن روستایی در استان در قالب این طرح به اتمام رسیده و تا قبل از فصل سرما یک هزار و 500 واحد مسکن روستایی دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی در پایان با بیان اینکه همراهی بانک‌ها عامل در پرداخت تسهیلات مسکن ملی روستایی با توجه به پیگیری‌های شخص استاندار و همچنین شورای مسکن در حال حاضر نسبت به گذشته بهتر است، گفت: همراهی بانک‌ها مقداری کند است اما پای کار بوده و اگر اقدامی در این حوزه انجام گرفته حاصل همراهی و همکاری بانک‌های عامل است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501991

مهمترین اخبار ایران و جهان: