نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 08:23

افزایش سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از افزایش سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با توسعه ساخت و ساز کلاس‌های درس و جهش اعتبارات دولتی و خیرین، سرانه فضاهای آموزشی در استان امسال به ۳.۸ مترمربع رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عملیات ساخت هنرستان ۱۲ کلاسه با اعتبار بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان در زاهدان آغاز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه توسعه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان افزود: به همت دولت سال گذشته ۵۱ هزار دانش آموز این استان با افتتاح یک‌ هزار و ۷۲۱ کلاس درس در قالب ۴۲۹ مدرسه از فضای استاندارد آموزشی بهره‌مند شدند.

میثم لک زایی از افزایش سرانه فضای آموزشی سیستان و بلوچستان از ۳.۳ مترمربع سال ۱۴۰۰ به ۳.۸ مترمربع در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: با توسعه ساخت و ساز کلاس‌های درس و جهش اعتبارات دولتی و خیرین، سرانه فضاهای آموزشی در استان امسال به ۳.۸ مترمربع رسیده است.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از ۴۲۹ طرح آموزشی در سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۹۶۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی و خیرین هزینه شده است.

لک زایی گفت: همچنین از مجموع طرح‌های سال گذشته ۹۷ درصد آموزشی و تنها سه درصد ورزشی بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین مدارس ساخته شده سال گذشته در سیستان و بلوچستان یعنی ۷۶ درصد مربوط به مقطع ابتدایی است همچنین ۷۵ درصد این مدارس در نقاط روستایی استان ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان مدرسه‌ سازی را از ارکان مهم توسعه و اولین گام برای تحول آموزشی به عنوان زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه دانست و اظهار داشت: خیران مدرسه ساز در تحقق این تحول نقش بسزایی ایفا می‌کنند و مشارکت مردم و خیران مکمل تلاش دولت در حوزه مدرسه سازی است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان کانون توجه مردم و مسوولان قرار گرفته و جای جای آن به کارگاه ساخت و ساز فضاهای آموزشی تبدیل شده است.

لک زایی با بیان اینکه مدرسه، دانش آموزان را برای ایفای نقش‌های کارسازتر تربیت می‌کند، اظهار داشت: احداث مدرسه یک انتخاب بسیار هوشمندانه است و همه افرادیکه در این کار مهم مشارکت می‌کنند، کار بزرگی را انجام می دهند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501891

مهمترین اخبار ایران و جهان: