نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 10:34

اجرای هنرمندان خراسان جنوبی درموکب آل یاسین/هنری که تقدیم شهدا شد

کاظمین- معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از اجرای تعزیه، تئاتر موکبی، تئاتر رادیویی، برپایی سینما اربعین در موکب آل یاسین استان مستقر در کاظمین خبر داد.

محمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به عتبات عالیات اظهار کرد: موکب فرهنگی هنری آل یاسین با هدف تقویت بهتر تبلیغ مفاهیم نهضت حسینی در ایام اربعین از سال ۹۷ فعالیت خود را شروع کرد.

معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: هر چند در سال های گذشته در نقاط مختلف اجرای برنامه داشتیم ولی تمرکز بیشتر ما بر فعالیت موکب آل یاسین در شارع صاحب الزمانی شهر کاظمین و در نزدیکی بارگاه امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) است.

موسوی ادامه داد: استفاده از هنر در تبلیغ دین، نماز و ذاکری اهل بیت (ع) سه بخش فعالیت های موکب است.

وی افزود: در موکب آل یاسین اقدام به برگزاری نماز جماعت، ذاکری اهل بیت (ع) و سخنرانی به همراه برگزاری نمایش هایی چون تعزیه، تئاتر موکبی، تئاتر رادیویی، برپایی سینما اربعین می کنیم.

معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه امسال سینما سه بعدی عاشورا را در موکب راه اندازی خواهیم کرد، گفت: این کار یک روضه ویژه است که در آن فجایعی که بر اهل بیت (ع) گذشته را به تصویر می کشد.

موسوی با بیان اینکه برنامه های موکب فرهنگی هنری آل یاسین با نماز صبح و دعای عهد شروع می شود، ادامه داد: اقامه نماز ظهر یه همراه زیارت عاشورا، عصر بعد از ظهر اجرای خیابانی تعزیه را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه های ترکیبی فرهنگی داریم، افزود: هر شب برنامه را به یاد یکی از شهدای مدافع حرم، فاطمیون و شهدای جبهه مقاومت و… برگزار خواهیم کرد.

موسوی یادآور شد: همایش ویژه آزادگان جهان اسلام با محوریت آزادی قدس شریف را نیز برگزار خواهیم کرد چرا که بر این باوریم که امام موسی کاظم (ع) امام آزادگان است و به نام ایشان باید مسیر آزادی قدس پیش رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476503

مهمترین اخبار ایران و جهان: