نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 22:49

پایان عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های معین اربعین

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های معین اربعین، با اولویت فرودگاه‌های مرزی، انجام شد و شاهد برقراری پروازهای ایمن در طول عملیات اربعین خواهیم بود.

به‌ گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کاپیتان رضا نخجوانی امروز در بازدید از اداره‌کل کنترل ترافیک فضای کشور، اظهار کرد: در روز ۳۱ مرداد، ۴۷ پرواز، در اول شهریور ۶۶ پرواز، در دوم شهریور ۷۴ پرواز و در سوم شهریور ۸۶ پرواز توسط کنترلرهای اداره‌کل کنترل ترافیک فضای کشور به مقصد بغداد و نجف هدایت شده است.

وی با بیان اینکه همه اقدامات لازم برای برقراری پروازهای مطلوب در عملیات اربعین ۱۴۰۲ انجام شده است، گفت: با استفاده از تجربه‌ سال‌های گذشته و رفع نواقص موجود در ساختار، تجهیزات، سطوح پروازی، دستگاه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری و تسهیلات مسافری، امروز همه زیرساخت‌ها به‌خصوص بستر ناوبری فرودگاه‌های کشور برای برقراری پروازهای اربعین آماده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های معین اربعین، با اولویت فرودگاه‌های مرزی، انجام شد و شاهد برقراری پروازهای ایمن در طول عملیات اربعین خواهیم بود.

نخجوانی با اشاره به آخرین وضعیت ترمینال‌های فرودگاهی، گفت: اقدامات مثبتی در حوزه تسهیلات فرودگاهی انجام شده است و ترمینال‌هایی که نیازمند به مرمت و تامین تجهیزات بودند، امروز دارای شرایط بهتری نسبت به گذشته هستند.

وی تاکید کرد: در حوزه فرودگاهی هیچ محدودیتی برای افزایش پرواز وجود ندارد و بنابر شرایط سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی آماده افزایش پرواز در فرودگاه‌های کشور هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همواره بر اهمیت قابل لمس بودن خدمات فرودگاهی برای مردم تاکید داریم و با ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوع در فرودگاه‌های کشور، پذیرای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470391

مهمترین اخبار ایران و جهان: