نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 10:17

آغاز حملات هوایی روسیه به کی‌یف

ارتش روسیه در واکنش به حملات پهپادی متعدد اوکراین به شهرهای روسیه، حملات هوایی به کی‌یف و دیگر بخش‌های اوکراین را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش اوکراین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که روسیه نیمه‌شب گذشته، حمله هوایی به «کی‌یف» و بخش‌های از اوکراین را آغاز کرد.

ارتش اوکراین مدعی شده است که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور، موشک‌های روسیه را که به سمت پایتخت اوکراین روانه شده بود منهدم کرد.

داده‌های نیروی هوایی اوکراین نشان می‌دهد که کل اوکراین برای حدود سه ساعت در اوایل روز یکشنبه تحت هشدار حمله هوایی قرار داشت تا این‌که در حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی (۰۳:۰۰ به وقت گرینویچ) هشدارها به طور کامل لغو شد.

«سرهی پوپکو» رئیس دولت نظامی کی‌یف در تلگرام گفت که حمله هوایی ارتش روسیه شامل موشک‌های کروز نیز می‌شد.

وی توضیح داد: «اهداف دشمن که در جهت کی‌یف حرکت می‌کرد به وسیله نیروی پدافند هوایی تخریب شد».

هنوز اطلاعاتی درباره حجم حمله هوایی روسیه، خسارات و تلفات احتمالی منتشر نشده است.

حملات هوایی ارتش روسیه در حقیقت در واکنش به موجی از حملات پهپادی هفته‌های اخیر ارتش اوکراین به منطقه مسکو، بلگورود و دیگر مناطق روسیه بوده است که اکثر این حملات پهپادی با ابزار جنگ الکترونیک یا سامانه پدافند هوایی روسیه منهدم شده است.

دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470903

مهمترین اخبار ایران و جهان: