نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 12:44

۱۷ طرح صنعتی و معدنی استان سمنان به بهره برداری می‌رسد

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان از افتتاح و بهره برداری ۱۷ طرح صنعتی و معدنی طی هفته دولت در استان خبر داد و گفت: برای آماده سازی این پروژه ها ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یادگار احمدی صبح چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه‌های هفته دولت به میزبانی سالن جلسات اداره کل صمت استان سمنان با بیان اینکه طی هفته دولت سال جاری ۱۷ طرح صنعتی و معدنی در استان سمنان به بهره برداری می‌رسد، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها بتواند ضمن تکمیل معنویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق شعار سال در رونق اقتصادی استان نیز سهم عمده و اثرگذاری ایفا کند.

وی ضمن بیان اینکه برای افتتاح این طرح‌ها رقمی معادل ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، افزود: با هزینه کرد سرمایه گذاران این تعداد واحد صنعتی و معدنی طی هفته دولت سال جاری رسماً به چرخه تولید استان سمنان افزوده خواهند شد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه طبق برآوردها افتتاح این طرح‌ها سهم عمده‌ای را نیز در بهبود وضعیت اشتغال استان خواهند داشت، بیان کرد: با بهره برداری این طرح‌ها برای ۸۰۰ نفر مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

احمدی ضمن بیان اینکه این طرح‌ها با حضور استاندار و مقامات ارشد کشوری طب هفته دولت کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کنند، تصریح کرد: این طرح‌ها در هفت شهرستان گرمسار، آرادان، سمنان، سرخه، مهدی‌شهر، دامغان و شاهرود خواهند بود.

وی افزود: تولید ظروف یک‌بار مصرف، نمک خوراکی، فروسیلیم، برش سنگ روغن تصفیه، محصولات بهداشتی و آرایشی و غیره بخشی از این واحدها هستند که طی هفته دولت افتتاح خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463691

مهمترین اخبار ایران و جهان: