نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 15:41

قیمت برق در ایتالیا یک هفته‌ای 30 درصد بالا رفت

قیمت برق در ایتالیا در هفته منتهی به روز 27 آگوست 30 درصد افزایش یافت و به 138 یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید.

‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ایتالی24، به‌طور کلی قیمت حامل‌های انرژی در اتحادیه اروپا در حال افزایش است و همین مسئله در ماه‌های باقی مانده تا رسیدن به فصل زمستان، باعث شده تا شاهد افزایش هزینه قبوض برق در این کشورها و به خصوص ایتالیا باشیم.

در هفته منتهی به روز 27 آگوست، قیمت برق در ایتالیا 30 درصد رشد کرده و به 138 یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید.

ارزیابی‌های موسسه تحقیقاتی نومیسما، نشان می‌دهد که اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن قیمت برق در این کشور، رشد قیمت گاز بوده است؛ چراکه در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا از جمله کشورهایی است که بیشترین وابستگی به واردات گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

 

دیوید تابارلی، دبیر موسسه نومیسما، می‌گوید: اگر افزایش قیمت‌ها به این شکل ادامه پیدا کند، تأثیر آنها بر هزینه قبوض خانوارها در آینده اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

تابارلی می‌گوید: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در فصل زمستان آینده قیمت گاز در بازار بین‌الملل 40 درصد افزایش خواهد یافت و در ایتالیا مردم باید 20 درصد پول بیشتری بابت خرید گاز بپردازند. قیمت برق در استونی اما طی هفته گذشته 93 درصد رشد کرده و به 153.3 یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسیده است. در لتونی و لیتوانی هم قیمت برق 23 درصد بالا رفته است.

پس از تصمیم کشورهای اروپایی برای تحریم نفت و گاز روسیه و توقف کامل واردات ذغال‌سنگ از این کشور، قیمت برق در اتحادیه اروپا افزایش چشمگیری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رسانده است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481647

مهمترین اخبار ایران و جهان: