نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 15:42

کسب رتبه دوم قرارگاه عفاف و حجاب استان مرکزی در کشور

اراک- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی گفت: قرارگاه عفاف و حجاب استان مرکزی رتبه دوم را در کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جعفری ظهر دوشنبه در قرارگاه عفاف و حجاب استان مرکزی اظهار داشت: قرارگاه عفاف و حجاب استان مرکزی با حضور دستگاه‌های متولی و فرهنگی تشکیل شده و وظایف دستگاه‌ها نیز ابلاغ شده اما هنوز انتظارات برآورده نشده و امیدواریم قرارگاهی عمل کردن در حوزه عفاف و حجاب بتواند اقدامات مؤثری انجام دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی افزود: مسئله عفاف و حجاب از تأکیدات قرآن کریم و دین اسلام است و انقلاب اسلامی این فریضه دینی و شرعی را احیا کرد و انقلاب اسلامی با احیای ارزش‌های چون عفاف و حجاب به بانوان کرامت و منزلت بخشید.

وی ادامه داد: در حوادث اخیر یکی از موضوعاتی که دشمنان بر روی آن تمرکز داشتند زیر سوال بردن مسئله عفاف و حجاب بود و این مسئله امروز به یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و فعالین فرهنگی اجتماعی شده است.

جعفری تاکید کرد: فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه یک ضرورت مهم است و احساس مسئولیت در حوزه حجاب باید مبتنی بر دانش علمی و تبیینی باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات تبلیغی، ترویجی و تبیینی مهمترین رویکرد برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب است، گفت: امروز مسئله عفاف و حجاب نیاز به مداخله جدی علمی و تبیینی دارد تا آن چیزی که به نفع خانواده‌ها و جامعه است صورت پذیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با اشاره به اینکه قرارگاه عفاف و حجاب استان مرکزی رتبه دوم را در کشور کسب کرد، افزود: این نتیجه اقدامات ایجابی خصوصاً در حوزه دانشگاه‌ها و مدارس است و البته باید استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به عفاف و حجاب کاملاً تبیینی است و اقدامات برخوردی و سلبی به هیچ عنوان اولویت اول نیست، گفت: در خصوص شبکه‌های سازمان یافته ضد حجاب برخورد باید با جدیت صورت پذیرد.

جعفری بیان کرد: رویکرد آموزشی از دیگر اولویت‌ها در حوزه عفاف و حجاب است و هزینه کردن در این خصوص یک سرمایه گذاری خواهد بود.

وی افزود: قانون عفاف و حجاب یک بسته جامع و کامل است و وظایف به خوبی تبیین شده و همه دستگاه‌ها نسبت به اجرای این قانون تکلیف قانونی دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌های متولی در حوزه عفاف و حجاب کم کاری می‌کنند و بعضاً تعطیل هستند و برخی از مشکلات نتیجه کم کاری و بی توجهی برخی دستگاه‌های مسئول است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046276

مهمترین اخبار ایران و جهان: