نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 16:14

ایجاد ۳۲۵ هزار مترمربع فضای سبز در مساکن مهر پردیس

سرپرست شرکت عمران پردیس گفت: تاکنون در ۳۶ قطعه زمین در پردیس ۳۲۵ هزار متر مربع فضای سبز ایجاد شده و در آینده ۲۸ قطعه دیگر با متراژ ۲۲۵ هزار‌متر مربع تبدیل به بوستان و پارک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، پیش از ظهر امروز مراسم روز درختکاری در مساکن مهر پردیس و به همت شرکت عمران این شهر در فاز۵ پردیس و با حضور مسؤولان کشوری، شهرستانی و شهری برگزار شد.

بنابراین گزارش طی این مراسم میرمحمد غراوی سرپرست شرکت عمران پردیس ضمن تقدیر از مدیران سابق شرکت عمران این شهر اظهار کرد: پردیس سر ریز جمعیت تهران را در خود جای داده و طرح جامع به نوعی در این شهر اجرا تا سکونت و جمعیت پذیری در این شهر محقق شود.

وی گفت: متناسب با جمعیت‌پذیری در پردیس فعالیت‌های عمومی در‌ پردیس انجام شده اما اقدامات بسیاری را باید همزمان با استقرار جمعیت انجام دهیم که یکی از این فعالیت‌های عمومی احداث و گسترش پارک‌ها، بوستان‌ها و فضای سبز است.

 

سرپرست شرکت عمران پردیس افزود: این مراسم طبق بیانات مقام معظم رهبری و روایت و تاکیدات قرآن کریم هرساله برگزار می‌شود تا تاثیرات اکوسیستم و گازهای گلخانه‌ای که کره زمین را تهدید می‌کند و راهی جز افزایش سرانه فضای سبز نداریم اثرات سوء این گاز‌ها را کاهش دهیم.

غراوی ادامه داد: توسعه پایدار از حقوق نسل‌های آینده است و باید این موارد را مدنظر قرار دهیم زیرا باید به حق کسانی که در آینده در این کره خاکی زندگی می‌کنند احترام بگذاریم.

 

وی اضافه کرد: از بدو تاسیس شرکت عمران تا به امروز ۳۶ قطعه فضای سبز این شهر تبدیل به بوستان، پارک و فضای سبز شده که ۳۲۵ هزار متر مربع را شامل می‌شود که به بهره‌برداری رسیده است و در آینده ۲۸ قطعه دیگر را با متراژ ۲۲۵ هزار‌متر مربع اجرا و بهره‌برداری خواهیم کرد.

 سرپرست شرکت عمران پردیس تصریح کرد: سرانه فضای سبز در فازهای جدید پردیس متناسب با رشد جمعیت نیست، اما باید تلاش کنیم این فضا را بیشتر و بوستان‌هایی را در مناطق و محلات مساکن مهر احداث کنیم.

غراوی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی هرساله نهال‌های بسیاری را بصورت رایگان در اختیار شهروندان می‌گذارد، تاکید کرد: پس از کاشت نهال می‌بایست در نگهداری آن نیز کوشا باشیم و این اشتیاق را در مردم ایجاد کرده تا این سنت نسل به نسل ادامه داشته باشد.

حفاظت از محیط زیست ۲۷ مرتبه در قرآن کریم تاکید شده است

در ادامه حجت الاسلام سیدحسین حسینی، امام جمعه پردیس ضمن تقدیر از حضار و دست اندکاران این مراسم، اظهار کرد: الزام برگزاری روز درختکاری و حفاظت از درختان ۲۷ بار در قرآن کریم ذکر شده زیرا سعادت انسان به ۴ محور بستگی دارد که ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با جامعه بشری و محیط زیست است و اگر این چهار محور به خوبی انجام شود بستر سعادت انسان محقق می‌شود.

امام جمعه پردیس افزود: یکی از توصیه‌های مهم امام علی(ع) این است که پیش از ایجاد درآمد باید اهتمام بر ایجاد رفاه، آرامش و آسایش مردم داشته باشیم که یکی از الزامات آن ایجاد محیط زیست است که این برای ما منشور و دستورالعمل است.

 

وی اضافه کرد: در حفظ محیط زیست باید دقت شود زیرا تخریب محیط زیست کاری شیطانی بوده و تخریب‌کنندگان آن جز همراهان شیطان محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در خصوص احداث مسکن مهر پردیس و نسبت به وضعیت محیط زیست گله‌های فراوانی وجود داشت، تاکید کرد: امروز نیز با تحویل واحدهای مسکن مهر در خصوص خدمات زیربنایی، روبنایی، ورزشی، تفریحی و فضای سبز گله‌هایی وجود دارد و باید برای سعادت خود این مشکلات را رفع کنیم که خوشبختانه وعده‌ها و قول‌هایی برای رفع مشکلات شهروندان داده شده که امیدواریم به زودی محقق شود.

امام جمعه پردیس افزود: اگر‌ انسان‌ها آرامش و لبخند نداشته باشند دنیا معنی نخواهد داشت و اگر انسان از دنیا بهره خوبی نبرد قطعا بسیاری از اتفاقات بد در ناآرامی‌ها رخ می‌دهد.

۱۵ درصد فضای سبز پردیس تامین شده است

در پایان این مراسم علی نامجویان، نماینده شرکت راهسازی و عمران ایران که وظیفه ساخت بوستان‌ها و فضای سبز فازهای جدید پردیس را برعهده دارد، ابراز کرد: از ابتدای حضور در پردیس ۱۰۰ کیلومتر خط لوله آب و شبکه فاضلاب به‌همراه ۲ مخزن ۲۰ و ۴ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در فاز ۹ احداث شده است.

وی گفت: این شرکت اقدام به احداث ۱۱ مدرسه، ۱ مسجد و بیش از ۱۰ هکتار فضای سبز در فازهای پنج، نه، یازده، هشت و دیگر فازها کرده که ۱۵ درصد فضای سبز مورد نیاز پردیس تامین شده که در کل حدود ۴ هزار میلیارد تومان در این بخش‌ها هزینه شده است.

پایان پیام/۶۷۰۱۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077076

مهمترین اخبار ایران و جهان: