نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 12:37

لزوم پیشگیری و برخورد قانونی با تفکیک‌های غیر مجاز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به دلیل ضعف قانونی که در حوزه تفکیک‌های غیر مجاز وجود دارد نیاز است شورای تأمین استان به این مسئله ورود کند و قبل از هر اتفاقی نسبت به افراد معدودی که تفکیک‌های غیر مجاز را انجام می‌دهند، پیشگیری و برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  مهدی نصیری قرقانی در نطق پیش از دستور یکصد و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص موضوع الحاقاتی که به این کلاشهر طی هفته‌های گذشته اتفاق افتاده ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: این موضوع ظاهراً مصوباتی هم در ماده 5 داشته و ممکن است که در آینده اجرایی شود. 

وی عنوان کرد: شروع این الحاقات از یک تفکیک غیرمجاز توسط افراد سودجو آغاز می‌شود که زمین‌های تفکیک شده را به افرادی فروخته که پس از آن شهرداری، دولت و خریداران زمین‌های غیر مجاز تفکیک شده می‌مانند. 

نصیری افزود: درخواست دارم تا این موضوع در شورای شهر به صورت جدی پیگیری شود؛ چرا که با الحاقات و تفکیک‌هایی که به شهر شیراز صورت می‌گیرد، جمعیت این کلانشهر هم اکنون باید یک میلیون باشد! اما شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که این کلانشهر به این وسعت و جمعیت رسیده است خدمات با کیفیتی است که باید ارائه شود، اما این اقدام انجام نمی‌شود. 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: شاید به دلیل ضعف قانونی که در این زمینه وجود دارد تنها شورای تأمین استان می‌تواند به این حوزه ورود کند. از سوی دیگر تعداد افراد محدودی بوده که به صورت محدود تفکیک غیر مجاز را انجام می‌دهند و این افراد قطعا تعدادشان زیاد نیست، اما مرتبا در حال تفکیک اراضی هستند. 

به گفته نصیری در این اقدام نفعی که باید به شهر برسد به افراد سودجو می‌رسد و هزینه‌هایی که برای توسعه شهر و زیر ساخت‌های مناطق جدید الحاق شده به شهر انجام بشود از جیب مردم و شهروندان این شهر هزینه می‌شود. 

این عضو شورا اضافه کرد: از ریاست و اعضای شورا و شورای تأمین استان درخواست پیگیری این موضوع را دارم تا از انجام تفکیک‌های غیر مجاز جلوگیری شود. 

ساخت و ساز برج و مجتمع‌های تجاری، سرمایه گذاری صرف نیست

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: با باور اینکه نقطه قوت پروژه‌های سرمایه گذاری، مشارکت و همدلی مردم در ساخت آینده شیراز عزیز است، سومین نشست تخصصی آسیب‌شناسی، بررسی و رفع چالش‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز با موضوع علل عدم ریسک پذیری سرمایه گذاران و مدیران شهری و تاثیر مشوق‌ها و اعتماد سازی در پروژه‌های سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف برگزار شد.

علیرضا اسکندری عنوان کرد: از آنجا که سرمایه‌گذاری موتور محرکه توسعه و پیشرفت شهر و یکی از راهکار‌های ایجاد درآمد‌های پایدار برای اداره شهر است، تکلیف 15هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در بودجه 1401شهرداری کلان شهر شیراز با رویکرد بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها در مناطق یازده گانه شهر در بودجه درنظر گرفته شد. اما قبل از تحقق این موضوع باید آسیب شناسی در مسیر جذب سرمایه گذاری صورت بگیرد که برگزاری نشست‌های تخصصی برای ارتباط مستقیم و بدون واسطه با سرمایه گذاری یکی از راهکار‌ها است. 

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: ذکر این نکته ضروری است که تنها ساخت و ساز‌های برج و بارو و مجتمع‌های تجاری به معنی سرمایه گذاری صرف نیست بلکه سرمایه گذاری درگاه‌هایی است که مردم در همراهی با مدیریت و پارلمان شهری، شیراز را شهر زیست پذیر در ابعاد رفاهی و تفریحی و گردشگری تبدیل کنند. 

اسکندری افزود: ارائه پنج پروژه کلان در حوزه سرمایه گذاری گردشگری نظیر پارک آبی، آکواریوم، باغ پرندگان، تله کابین و شهربازی، پنجره‌های جدیدی از توسعه گردشگری در شهر شیراز را خواهد گشود که خوشبختانه اقدامات عمرانی برخی از آن‌ها شروع شده و شماری دیگر در حال مذاکره هستند تا به ثمر نشستن این پروژه‌ها موارد پیگیری و رصد خواهد شد. 

به گزارش فارس، تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز در خصوص توافق نامه ساماندهی کمربندی شیراز، تأمین بخشی از هزینه خرید تجهیزات سیستم صوتی مصلای شهرک‌های غرب تا سقف 600 میلیون تومان، افزایش نرخ کرایه جابه جایی مسافر در دو ناوگان اتوبوس و تاکسی در سال آینده، لایحه دو فوریتی تجلیل از پاکبانان شریف شهرداری و شارژ کارت رفاهی پرسنل حجمی شاغل در سازمان‌های مدیریت پسماند، زیباسازی و فضای سبز شهری، فاوا، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل مسافر و نیرو‌های حفاظت فیزیکی حجمی و نیرو‌های حجمی شورای شهر از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

پایان پیام/ ن 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1076532

مهمترین اخبار ایران و جهان: