نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 18:53

احیای ۵۲۰ واحد تولیدی تعطیل در کشور با تلاش دستگاه قضایی

گرگان- معاون قضایی دادستان کل کشور از احیای ۵۲۰ واحد تولیدی تعطیل در نیمه نخست امسال با تلاش و پیگیری‌های دستگاه قضایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی عصر دوشتبه در جمع فعالان بخش تولید استان گلستان در گرگان، اظهارکرد: ۵۲۰ واحد تولیدی تعطیل در نیمه نخست امسال با تلاش و پیگیری‌های دستگاه قضایی احیا شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: بیشترین مشکل این واحدهای تولیدی مسائل بانکی بود و برخی از آن‌ها در این رابطه پرونده قضایی هم داشتند که با ورود دستگاه قضایی این پرونده‌ها از طریق مصالحه بین بانک و واحدهای تولیدی حل شد.

وی گفت: طولانی بودن زمان صدور مجوزها هم از دیگر مشکلات گریبان گیر واحدهای تولیدی کشور است در برخی موارد عملکرد این واحدها وابسته به این مجوزها بود که با پیگیری دستگاه قضایی، مجوزها صادر شد.

جمادی ادامه داد: بخشی از مشکلات این واحدها هم در دستگاه اجرایی و یا دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضاییه در ارتباط با اسناد مالکیت واحدهای تولیدی بود که خوشبختانه در این بخش هم مساعدت و مشکل رفع شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر عزم قوه قضاییه برای کمک به رفع موانع تولید گفت: از دو جهت برای رفع موانع تولید در محاکم تلاش می‌کنیم و آن این که اگر پرونده‌ای داشته باشند در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی شود و از طرفی رسیدگی به نحوی انجام شود که سبب توقف این شرکت‌ها نشود.

جمادی ادامه داد: در استان گلستان اقدامات خوبی از سوی رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان انجام شده که در نتیجه این اقدامات و پیگیری‌ها، ۷۴ شرکت که تعطیل بودند امسال به چرخه تولید بازگشتند و بیشتر از ۳۰۰ شرکتی که موانعی سد راه ادامه تولیدشان شده بود با مکاتبات دستگاه قضایی برای رفع آن اقدام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1091132

مهمترین اخبار ایران و جهان: