نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 12:37

کشور در 44 سال گذشته پیشرفت‌های فراوانی داشته است/ تحریم و توطئه دشمنان شکست خورده است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه امروزه با همه پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف، دشمن تحریم را در پیش گرفته و قصد نابودی کشور را دارد، گفت: باید از این که با اقتدار در مقابله با تحریم‌ها و دشمنی دشمنان ایستاده‌ایم خوشحال باشیم، چرا که در این ۴۴ سال با همه تحریم‌ها و توطئه‌ها پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران در سفر به شهرستان ابهر با حضور در مسجد جامع شهر ابهر، ضمن تبریک یوم الله دهه فجر، طی سخنانی با بیان اینکه انقلاب یعنی دگرگونی، یعنی یک تغییر و یک فرهنگ و تاسیس یک نظام جدید است، اظهار داشت: انقلاب یک تفکر و یک جریان مبارکی است که آثار تخریبی یک نظام فاسد را از بین برده و مسیر نجات مردم را از همه اسارت‌ها فراهم کند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ سال در ایران جریان حکومت، جریان سلطنتی بوده است به تشریح حکومت‌های متداول پرداخت و گفت: یک نوع حکومت، حکومت دیکتارتوری است که این نوع حکومت هم از نظر عقل و هم از نظر فطرت محکوم است.

وی به تشریح نوع دوم حکومت رایج که حکومت شورایی نام دارد، پرداخت و گفت: این نوع حکومت هم عملا قابل قبول نیست، چرا که در این نوع حکومت مردم دخالت ندارند و یک دیکتاتوری جمعی است.

آیت الله صدیقی به حکومت دموکراسی اشاره کرد و گفت: این نوع حکومت هم به اصطلاح حکومت مردم بر مردم است، یعنی آرای مردم آنرا اعتبار می‌دهد، این نوع حکومت فرض دارد، ولی واقعیت خارجی ندارد، در حکومت‌های انتخاباتی یک اکثریت و یک اقلیتی است در حالی که اکثریت و اقلیت معیار ندارد، معیار مصلحت مردم، حق مردم و اجرای عدالت در بین مردم است.

وی اضافه کرد: تنها نام حکومتی که  انسان سربلند وجدانش راحت است، حکومت خدا بر مردم است چون خدا بی‌نیاز است و تبعیض ندارد.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمریکا گرگ درنده‌ای است و سابقه حکومت غارتگری دارد، اظهار کرد: دشمنان کشور ما زیاد هستند که در راس آمریکا قرار دارد و هر روز توطئه‌ای علیه ملت بزرگ ایران درست می‌کنند، مردم گرانی و مشکلات دارند، ولی وضعیت فعلی به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته کشور نیست.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه امروزه با همه پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف، دشمن تحریم را در پیش گرفته و قصد نابودی کشور را دارد، گفت: باید از این که با اقتدار در مقابله با تحریم‌ها و دشمنی دشمنان ایستاده‌ایم خوشحال باشیم، چرا که در این ۴۴ سال با همه تحریم‌ها و توطئه‌ها شکست خورده، پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

خطیب نماز جمعه تهران مردم کشور ما باید با هم باشند، چرا که دنیا در تلاش است ما را نسبت به همدیگر بدبین کند و اعتماد مردم را نسبت به حکومت سلب کنند، افزود: وحدت ولایت و بندگی، دیانت، شجاعت، توکل و... ولایت فقیه بود که ما را در این راه پیروز کرد و در فتنه‌های سال‌های گذشته به پیروزی رساند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031176

مهمترین اخبار ایران و جهان: