نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 07:18

۳۰۰ هزار خانه در محلات کم‌برخوردار ساخته می شود

گرگان- قائم مقام وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تعداد ۳۰۰ هزار خانه در دو هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آقامحمدی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی توانمندسازی محلات کم برخوردار استان گلستان اظهارکرد: تأمین مسکن در محلات کم برخوردار یکی از برنامه‌های ترسیمی در طرح ۲۰۲۰ است که در وهله نخست ساخت ۳۰۰ هزار خانه در محله‌های کم برخوردار کشور در دست اقدام است.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور افزود: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و بسط آموزه‌های مذهبی یکی از مهمترین رویکردهای طراحی شده برای بازتوانی فرهنگی محلات کم برخوردار است که اجرای آئین‌های عزاداری و جشن اعیاد با مشارکت معتمدان، در همین راستا طراحی شده است.

وی به وجود ۸۷۴ هزار کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در محلات کمتر برخوردار کشور خبر داد و افزود: برای اعتلای سطح کیفی و کمی مباحث آموزشی در این محلات برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: برای خوداتکایی و استقلال مادی خانوارهای ساکن در محلات کم برخوردار در نظر داریم تا با ارائه تسهیلات کم بهره، مشاغل خانگی و واحدهای تولید خرد را در محلات کم برخوردار ایجاد کنیم.

گفتنی است، قائم مقام وزیر کشور صبح چهارشنبه برای بازدید از چند پروژه و سرکشی از تعدادی از محلات مشمول طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ وارد استان گلستان شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1051976

مهمترین اخبار ایران و جهان: