نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 13:41

بسیج ظرفیت‌ها برای پشتیبانی از نخبگان/ کمک به تجاری سازی ایده

بیرجند-نماینده هلدینگ پیشگامان در خراسان جنوبی گفت: هلدینگ پیشگامان با مأموریت تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان و همچنین مردمی‌سازی زیست‌بوم علم و فناوری شکل گرفته است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بسیاری از جوانان این مرز و بوم ایده‌های علمی و فناورانه دارند اما مشکلات و چالش‌های پیش رو از مسائل مالی تا بروکراسی‌های اداری موانعی را در مسیر راه آنان به وجود آورده است.

در چنین شرایطی باید آستین همت بالا زد و از این ایده‌های فناورانه حمایت مالی و معنوی کرد تا امید در بین این جوانان نخبه زنده نگه داشته شود.

اگر این حمایت‌ها شکل گرفته، علم و فناوری از مرحله ایده فراتر رفته و تجاری سازی شود آن وقت می‌توان گفت که علم به اقتدار این سرزمین کمک کرده و مصداق حدیث «العِلمُ سُلطانٌ» شده است.

هلدینگ پیشگامان از مجموعه‌هایی است که در این زمینه اقدامات ارزشمندی را انجام داده و همپای نخبگان این سرزمین قدم برداشته است.

هادی ایمانی، مسئول بسیج علمی خراسان جنوبی و نماینده پیشگامان در استان در این زمینه اظهار کرد: هلدینگ پیشگامان با مأموریت تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات دانش‌بنیان و همچنین مردمی‌سازی زیست‌بوم علم و فناوری شکل یافته است.

بسیج ظرفیت‌های مالی جهت پشتیبانی از شبکه نخبگانی کشور

وی بیان‌کرد: راهبرد اصلی هلدینگ پیشگامان جهت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، بسیج ظرفیت‌های مالی و اعتباری جهت پشتیبانی از شبکه مردمی نخبگانی کشور است که این امر با تمرکز بر مسائل و نیازهای فناورانه اولویت‌دار جهت تجاری‌سازی آنها و ایجاد ثروت و اشتغال عملی خواهد شد.

نماینده هلدینگ پیشگامان در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هلدینگ پیشگامان بر روی طرح‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: در واقع این شرکت بر روی طرح‌های نوآور و نوآور-فناورانه که در کشور نیاز به حمایت دارد، سرمایه‌گذاری می‌کند.

ایمانی ادامه داد: این حمایت‌های هلدینگ می‌تواند حمایت مالی و یا حمایت و پشتیبانی فعالیت‌ها و رفع چالش‌های رفتاری، بازار شناسی، رقابت، امکانات زیر ساختاری، مکان فعالیت کسب‌وکارها و… باشد.

تحقق عدالت در زمینه نوآوری

وی افزود: همچنین هلدینگ پیشگامان به دنبال تحقق عدالت در زمینه نوآوری در سراسر ایران است و از این رو به ارائه خدمات پشتیبانی خود در شهرهای بزرگ و کوچک و مناطق روستایی می‌پردازد.

نماینده هلدینگ پیشگامان در خراسان جنوبی بیان‌کرد: در واقع هلدینگ پیشگامان در هر استان ایران نمایندگی دارد و استارتاپ‌ها می‌توانند برای کسب حمایت‌های این شرکت شتاب دهنده، از خدمات مجموعه و طرح‌های آن مطلع شوند.

ایمانی اظهار کرد: خدمات هلدینگ پیشگامان در ۳ دسته نمونه سازی، تجاری‌سازی و جذب سرمایه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان، از موسساتی هستند که فعالیت‌های خود را برای توسعه علم و ثروت، تحقق اهداف اقتصادی، ایجاد دانش اقتصاد محوری، تولید کالاها و خدمات تجاری نوآور و… سامان می‌دهد.

نماینده هلدینگ پیشگامان در خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای رفع چالش‌های مالی خود هم می‌توانند از حمایت‌های دولت بهره گرفته و هم از حمایت‌ها و پشتیبانی اسپانسرها و شتاب دهنده‌ها بهره بگیرند.

رفع چالش‌های مالی کسب‌وکارهای نوپا از طریق شتاب دهنده‌ها

ایمانی با بیان اینکه رفع چالش‌های مالی کسب‌وکارهای نوپا از طریق شتاب دهنده‌ها نیز با مشکلات و سخت‌گیری‌های خاصی نیز روبرو است، افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به طور معمول علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی هستند که از میزان سودآوری آن بخش مطمئن باشند.

وی گفت: در واقع باید یک دوراندیشی مالی قوی برای کسب و کارهای نوپا در نظر گرفته شود تا به اجرای آن ترغیب شوند.

نماینده هلدینگ پیشگامان در خراسان جنوبی بیان کرد: با این وجود هلدینگ پیشگامان در جایگاه شتاب دهنده برای کسب و کار نخبگان فناور عمل کرده و ایده و طرح نو و جدید آنان را به مرحله اجرا و کسب سود در بازار خواهد رساند.

ایمانی افزود: در واقع پیشگامان از طریق راهنمایی و هدایت استارتاپ‌ها، حمایت و پشتیبانی از آنها و تعیین مسیر پیشرفت و ترقی، نقش خود را جهت تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان انجام خواهند داد.

فرآیند تجاری‌سازی با هفت گام

وی با اشاره به اینکه تجاری‌سازی به معنای فرایندی است که ایده‌های نو و جدید از طریق روش‌های کسب‌وکار به مرحله اجرا و سودآوری می‌رسد، گفت: فرآیند تجاری‌سازی با ۷ گام ایجاد ایده نوپا، تحقیق و بررسی ایده، راستی آزمایی و شناسایی نقاط قوت و ضعف ایده، ثبت ایده، تحلیل بازار محصول، تأمین مالی و کسب مجوز و تولید محصول محقق می‌شود.

نماینده هلدینگ پیشگامان در خراسان جنوبی اظهار کرد: هلدینگ پیشگامان با کمک به فناوران و نوآوران کشور، می‌تواند آنها را در نوآوری و تجاری‌سازی محصولات راهنمایی کند.

شناسایی طرح‌های فناور از سه طریق

ایمانی گفت: هلدینگ پیشگامان از طریق دبیرخانه تخصصی هلدینگ به شناسایی و ارزیابی طرح‌های فناور کشور به ۳ صورت ارجاع مستقیم نوآوری، ارجاع از نمایندگی‌های استانی و طرح‌های نوآور برگزیده در رویدادهای ملی و استانی می‌پردازد.

وی یادآور شد: کارآفرین‌ها در سراسر ایران می‌توانند هر طرح و ایده‌ای که دارند را با هلدینگ پیشگامان به اشتراک گذاشته و در مورد چگونگی اجرا و عملی سازی آن به مباحثه بپردازند.

مسئول بسیج علمی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح‌های کارآفرینان می‌تواند در هر حوزه فعالیتی چون صنعت، کشاورزی و دامپروری، سلامت و درمان، فناوری اطلاعات، کسب‌وکار اینترنتی، آموزش، محیط‌زیست و… باشد، یادآور شد: از طرف دیگر هلدینگ پیشگامان از طریق شبکه نوآور فناوری که در سراسر کشور در اختیار دارد، می‌تواند به رفع چالش‌ها و خلاءهای استارتاپ ها بپردازد.

اشاره‌ای به رویداد ملی تا ثریا

ایمانی با اشاره به رویداد تا ثریا پیشگامان، اظهار کرد: این رویداد در ۳ دسته رویدادهای استانی، رویدادهای ملی و رویدادهای تخصصی ارائه می‌شود.

وی بیان‌کرد: در واقع این ۳ دسته رویدادها در جهت تقویت نمایندگی شرکت شتاب دهنده پیشگامان در استان‌های کشور و همچنین تقویت و گسترده‌تر کردن شبکه ارتباطی شرکت با انواع استارتاپ‌ها انجام می‌شود.

نماینده هلدینگ پیشگامان در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رویدادهای استانی تا ثریا هلدینگ پیشگامان با هدف رفع خلأ و مسائل فناورانه زنجیره‌های ارزش دارای مزیت هر استان برای استارتاپ‌ها برگزار می‌شود، گفت: این رویدادهای شتاب دهی در بیشتر استان‌های کشور چون خراسان رضوی، زنجان، کرمان، فارس، یزد و… برگزاری شده است.

ایمانی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون، ۹ رویداد استانی برگزار شده است، افزود: رویدادهای ملی تا ثریا هلدینگ پیشگامان بر اساس موضوعات اولویت‌دار اقتصادی کشور با هدف تکمیل زنجیره ارزش دارای مزیت هر حوزه برای استارتاپ‌ها است.

وی یادآور شد: می‌توان به رویدادهای ملی کشاورزی و امنیت غذایی، تعلیم و تربیت، جمعیت و خانواده، سلامت- بهداشت- درمان و… اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1074076

مهمترین اخبار ایران و جهان: