نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 15:48

انجام ۵ماموریت پلیسی در استان سمنان/ طرح مبارزه با سارقان اجرا شد

سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه طی شبانه روز گذشته پنج ماموریت پلیسی در استان انجام شد، گفت: این ماموریت‌ها در سمنان، آرادان و دامغان به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جلیل موقوفه ئی بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان ضمن بیان اینکه طی شبانه روز گذشته پنج مورد مأموریت ویژه پلیسی در استان سمنان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: به لحاظ فراوانی جرم بیشترین مأموریت مربوط به حوزه سرقت بود که همه این سارقان دستگیر و با برهم زنندگان نظم و امنیت برخوردهای لازم شده است.

وی ضمن بیان اینکه از این تعداد مأموریت سمنان با سه مورد انهدام اعضای باند سارقان به عنف، دستگیری ضاربان شهروندان و اجرای طرح مبارزه با سارقان در صدر حوادث بوده است، افزود: دستگیری سارقان به عنف در دامغان و دستگیری برادران سارق در آرادان دیگر رویدادهای پلیسی را شامل می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه بالغ بر ۵۷ نفر دستگیر شدند، ابراز داشت: بیشترین حجم دستگیری مربوط به اجرای طرح مبارزه با سارقان در سمنان بوده است طی این طرح که به مدت زمان ۱۰ روزه از ۲۵ بهمن ماه اجرا شد ۷۸ فقره انواع سرقت شامل خودرو، موتورسیکلت، احشام، اماکن خصوصی کشف و ۴۴ سارق و سه مال‌خر، شناسایی و دستگیر شدند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه ۱۶۰ کیلوگرم مواد مخدر تریاک در مدت زمان اجرای طرح کشف شده است، تصریح کرد: در همین راستا یک باند چهار نفری سارقان مسلح سابقه دار شامل اعضای باند سارقان به عنف مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن دستگیری این افراد، دو دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ به همراه یک قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شده است.

وی ضمن بیان اینکه سه سارقی که با وارد شدن به زور وارد خانه شاکی ۱۵۰ گرم طلای آب شده، یک عدد ربع سکه و مقداری وجه نقد را به همراه خودروی شخصی وی را در دامغان به سرقت بردند، دستگیر شدند، افزود: مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ سمنان با همکاری عوامل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان دو ضارب که در یک نزاع با چاقو موجب مجروحیت یک شهروند شده بودند را کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه طی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در آرادان موضوع به صورت ویژه در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، اضافه کرد: طی تحقیقات فنی پلیسی رد پای دو برادر سارق و سابقه دار در انجام سرقت‌ها شناسایی و این افراد دستگیر شدند که به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1061276

مهمترین اخبار ایران و جهان: