نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 00:14

دشمنان درصدد تحریف واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند

کرج- مشاور سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید قدردان شهدا که جان خود را برای دفاع از ایران اسلامی فدا کردند باشیم، گفت: دشمنان در صدد تحریف واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رضا محمدی نیا در مراسم نخستین سالگرد درگذشت سردار براتعلی انگوتی از یادگاران دفاع مقدس و از فرماندهان جنوب غرب کشور که در تالار سکینه کرج برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان در صدد تحریف واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

وی افزود: جنگ گسترده و بزرگی بعد از انقلاب ر ما تحمیل شد و این جنگ‌ها همچنان در حال تداوم است.

سردار محمدی نیا با بیان اینکه جنگ حدود ۱۱ سال طول کشید، ادامه داد: جنگ بر علیه ایران حتی بعد از قطعنامه ۵۹۸ ادامه یافت و یکی از اهداف این جنگ تجزیه طلبی بود.

وی با بیان اینکه بیش ۳۶ کشور فعال در جنگ بر علیه ایران اسلامی شرکت کردند، گفت: در آن شرایط نیمی از کشور همه روزه مورد بمباران و تهاجم موشک‌های دشمن بود و پنج استان کشور تقریباً در اشغال گروهک‌های تجزیه طلب و کومله و دموکرات بود و سه استان رسماً در اشغال آنها بود.

مشاور سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه حضور مقتدرانه جوانان و خانواده‌ها سبب شد که یک وجب از خاک کشور اشغال نشود، گفت: در پایان جام ایران با اقتدار قطعنامه را پذیرفت و جنگ پایان یافت.

وی با اشاره به اینکه در جنگ فرماندهان گردان‌ها نقش بسیار مهمی داشتند، ادامه داد: حاج براتعلی انگوتی جزو فرماندهان گردانی بود که در منطقه پیرانشهر امنیت منطقه را رقم می‌زد و در منطقه شمال‌غرب علیرغم پذیرش قطعنامه در آماده باش کامل به سر می‌بردند.

فرمانده اسبق سپاه پیرانشهر با اشاره به اینکه منافقین و گروه‌های معاند صدام را به حمله مجدد به ایران ترغیب کردند، تصریح کرد: این حملات در شرایطی انجام شد که رژیم بعث و ارتش تا دندان مسلح با همکاری منافقین و گروه کومله به پیرانشهر حمله کنند و شهر را به اشغال بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تانک‌ها با حضور در ارتفاعات پیرانشهر مردم را مورد حمله قرار دادند، ادامه داد: در دره کهنه لاهیجان پیرانشهر که منافقین نفوذ کرده بودند سه شبانه روز ارتش ایران اسلامی مقاومت جانانه‌ای کرد و جانباز سرافراز حاج براتعلی انگوتی هم با گسیل تمام نیروهایش سه شبانه روز تمام زیر آتش و گلوله و خون و توپ دفاع کردند.

سردار محمدی نیا با اشاره به اینکه جوانان باید بدانند که امنیت آسان به دست نیامده و نسل امروز باید بزرگان خود را فراموش نکند، ادامه داد: باید قدردان شهدا و بزرگان خود باشیم تا بتوانیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دشمن برای اجرای اهداف خود هزینه می‌کند و از هیچ تلاشی دست بردار نیست، گفت: رزمندگان و ایثارگران و سرمایه‌های کشور هستند و باید قدردان سرمایه‌ها بود تا به کشور آسیبی نرسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057376

مهمترین اخبار ایران و جهان: