نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 09:45

تحقق بخشودگی جرایم مالیاتی ۶۳۹ میلیارد تومانی در سال‌جاری

زنجان-مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، از بخشودگی جرایم مالیاتی در سال‌جاری به میزان ۶۳۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این میزان بخشودگی رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز شکوری شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان زنجان در حوزه‌های مالیاتی با اشاره به اینکه پارسال حدود ۷۲ میلیارد تومان استرداد مالیاتی انجام شده بود، اظهار کرد: امسال با توجه به پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی، ۲۴۰ میلیارد تومان به حساب اشخاص حقیقی و حقوقی واریز شده است و تا به امروز درخواست آنچنانی در این خصوص نداریم.

وی با یادآوری اینکه از قِبل ماده ۱۴۱ که مربوط به صادرات است، میزان ۴۰۰ میلیارد تومان نیز به صادرکنندگان معافیت داده شده است، تصریح کرد: همچنین سال گذشته میزان ۶۲۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شده که امسال این رقم به عدد ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول در ادامه گریزی به آیین دادرسی مالیاتی زد و با بیان اینکه از دی‌ماه پارسال که قانون تغییر پیدا کرده، نمایندگان از ۴ نفر به ۱۰ نفر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۰ هیئت در شهر زنجان به صورت روزانه با اتاق بازرگانی و اصناف و دو نفر نیز در شهرستان ابهر همکاری دارند، به گونه‌ای ارتباط اتاق بازرگانی و اصناف با اداره‌کل امور مالیاتی استان، تنگاتنگ بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در خصوص ارسال بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان مربوطه نیز گفت: در این زمینه حدود ۳۰۰ مورد مکاتبه با تشکل‌های صنفی، دفاتر پیشخوان، اتاق بازرگانی، اداره‌کل صمت و نیز استانداری زنجان انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1078432

مهمترین اخبار ایران و جهان: