نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 14:07

ناآرامی‌های فرانسه جشنواره مهم اروپایی را به تعطیلی کشاند

ناآرامی‌ها و تظاهرات گسترده در فرانسه و در میان شورش‌ها و اعتصاب‌های راه‌آهن، مجموعه‌ جشنواره‌های درام را به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، ناآرامی‌ها و تظاهرات گسترده در فرانسه و در میان شورش‌ها و اعتصاب‌های راه‌آهن، مجموعه‌ جشنواره‌های درام را به تعطیلی کشاند.

جشنواره پرطرفدار درام اروپایی هر ساله در شهر لیل در شمال فرانسه برگزار می‌شود و امسال بیشترین تعداد نمایندگان خود را تا به امروز به خود اختصاص داده است.

اما محیط شهری معمولاً آرام این رویداد در میان آشفتگی ملی در فرانسه به دلیل اصلاحات بحث برانگیز ماکرون در مورد سن بازنشستگی، تغییر غیرمنتظره‌ای پیدا کرده است.

دولت مکرون حداقل سن بازنشستگی در فرانسه را از 62 سال به 64 سال افزایش داده و سال‌های حق بیمه مورد نیاز برای مستمری کامل را طولانی کرده است.

این اصلاحات هفته گذشته بدون رأی پارلمان به تصویب رسید و اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر کشور برانگیخت که تنها بخشی از آن در ماه‌های اخیر اعتراضات و اعتصاب گروه‌هایی مانند کارگران راه آهن و کارکنان دفع زباله را به دنبال داشته است.

اعتراضات در شهرهای بزرگ فرانسه مانند پاریس، بوردو، مارسی، لیون و لیل این هفته پس از اینکه دولت از دو رای عدم اعتماد جان سالم به در برد، تشدید شد.

در لیل، معترضان روز سه‌شنبه سعی کردند به فرش قرمز یک رویداد فستیوال سریال‌های درام یورش ببرند که باید توسط نیروهای امنیتی عقب رانده می‌شدند. از پلیس ضد شورش تصاویری منتشر شده که برای کمک به امنیت به محل حادثه می‌روند.

در همین حال، شرکت کنندگان در جشنواره عصر سه‌شنبه برای حضور در اولین روز این رویداد با ناآرامی‌های شدیدی و گاز اشک آور و آتش‌سوزی‌های گسترده مواجه شدند.

در جاهای دیگر، اعتصابات فلج کننده حمل و نقل نیز بر شرکت کنندگان در این جشنواره مهم اروپایی تأثیر گذاشته است. بسیاری از شرکت کنندگان پنج شنبه بلیط قطار رزرو کرده بودند تا از لندن به این رویداد بیایند که اعتصاب سراسری حمل و نقل فرانسه این بخش از شرکت کنندگان را نیز بازگرداند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1104632

مهمترین اخبار ایران و جهان: