نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 14:17

بررسی ویژه آتش سوزی جنگل گالیکش/ پایش هوشمند تخلفات ساخت و سازها

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان از بررسی ویژه آتش سوزی جنگل های گالیکش خبرداد و گفت: با توجه به گزارش های دریافتی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی ها، به صورت ویژه در این حوزه ورود می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهارکرد: دستگاه های اجرایی متولی و دادستان های سراسر استان در کشیک های نوروزی برای پیشگیری از دست اندازی به اراضی ملی و صیانت از این عرصه ها حضور دارند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: دادستانی ها در همه حوزه های قضایی در تعطیلات نوروز در دسترس هستند تا در صورت نیاز به اقدام قضایی، بلافاصله ورود کنند.

وی گفت: بخشی از تمرکز گشت های نوروزی، بر قاچاق چوب خواهد بود و این زیبنده نیست که بخش عمده ای از چوب مورد نیاز کارگاه های مبل سازی دیگر استان ها از جنگل های گلستان قاچاق شود و باید دستگاه های متولی نظارت ها در این بخش را بیشتر کنند.

آسیابی از توسعه سامانه پنجره واحد زمین در استان هم خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه، تخلفات در حوزه تغییر کاربری زمین ها و ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت هوشمند پایش می شود که در نتیجه آن از تخلفات در این حوزه به موقع اطلاع حاصل و بلافاصله برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: از این سامانه همچنین در ارائه خدمات در حوزه صدور مجوزها و واگذاری زمین برای طرح های توسعه ای در بخش های صنعتی و گردشگری و صنعتی هم استفاده می شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات در حوزه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در همین یکی دو سال گذشته میزان اجرای احکام قلع و قمع و تبصره دو با دو دهه گذشته برابری می کند که نشان از عزم دادگستری استان برای مبارزه جدی با زمین خواری دارد و خوشبختانه امروز در برخی مناطق استان مانند زیارت ساخت و سازهای غیرمجاز متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان از بررسی ویژه آتش سوزی جنگل های گالیکش هم خبر داد و گفت: با توجه به گزارش های دریافتی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی ها، به صورت ویژه در این حوزه ورود می کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094676

مهمترین اخبار ایران و جهان: