نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 15:58

نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای را برای بانوان قائل است

زنجان-نماینده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احترام و جایگاه ویژه‌ای را برای بانوان قائل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی روز پنج شنبه در مراسم اختتامیه لیگ پومسه بانوان استان زنجان جام ایراندخت با اشاره به حضور فعال بانوان در ورزش کشور و آمار تکواندوکاران خانم در استان زنجان از نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به این قشر تاثیرگذار گفت و افزود: طبق اعلام رئیس هیئت تکواندو استان زنجان بالای ۴۰ درصد تکواندوکاران را بانوان تشکیل می‌دهند که این خود موید تلاش حضور فعال خانم‌ها در ایران اسلامی است.

نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای را برای بانوان قائل است

نماینده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت قبولی بانوان در کنکور و حضور در دانشگاههای کشور را یکی از افتخارات کشور دانست و تحصیل آنها در مراکز علمی را مایه مباهات قلمداد کرد.

نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای را برای بانوان قائل است

در این مراسم نماینده استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری از نگار ملامددخانی از اساتید قهرمان‌ساز زنجان و سرمربی تیم ملی ناشنوان ایران حاضر در مسابقات المپیک ناشنوایان برزیل و مسابقات قهرمانی آسیای قرقیزستان که با ۱۰۰ درصد نتیجه به کشور بازگشته بود تجلیل نمود.

لیگ پومسه بانوان استان زنجان با حضور ۱۲۴ نفر در قالب ۲۱ تیم در ۵ هفته برگزار گردید که در پایان تیم گالری آهو مقام قهرمانی را کسب نمود، تیم آذرخش دوم شد و تیم هیات تکواندو ابهر به عنوان سومی رسید.

همچنین راحله نظری به عنوان بهترین مربی، مهری داداشی برترین داور، فاطمه صیدی سرپرست نمونه و مهدیا ورقائی فنی‌ترین بازیکن را به خود اختصاص دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083376

مهمترین اخبار ایران و جهان: