نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 19:51

تجهیز گلزار شهدای روستای باباپیرعلی تویسرکان به انرژی خورشیدی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان از تجهیز گلزار شهدای روستای باباپیرعلی با ۵۰ میلیون تومان به سیستم انرژی خورشیدی به عنوان اولین گلزار شهدا در کشور خبر داد و گفت: ۲۸ میلیون تومان هزینه این کار از محل اعتبار داخلی بنیاد شهید و بقیه هزینه توسط آقای تیموری «مخترع قبر خورشیدی» پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد داوری عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه درباره اقدامات یک ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان اظهار کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ مورد فعالیت در حوزه مددکاری و مشاوره به جامعه هدف تویسرکان ارائه و در سیستم سجایا ثبت شده است.

وی با اشاره به برقرار مستمری جانبازان دهک یک تا سه و انجام مقدمات لازم برای دهک‌های چهار و پنج و ۶ گفت: احراز جانبازی برای شرکت در کمیسیون حق پرستاری و درصد حالت اشتغال برای ۵۰ نفر را ثبت کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان ثبت حالت اشتغال ۱۱ نفر از جانبازان بالای ۲۵ درصد، اصلاح هویت و آدرس خانواده‌ها، استعلام و ثبت مدارک برقراری کمک معیشت برای ۹ نفر از فرزندان شهدا و ۱۵ نفر جانبازان زیر ۲۵ در سامانه سجایا، انجام کارهای پاداش پایان خدمت جانبازان در قید حیات و متوفی به تعداد ۸۹ مورد را از دیگر خدمات این نهاد به جامعه هدف عنوان کرد.

وی با اشاره به پایش سلامت ۶۰۰ نفر از والدین و همسران شهدا و جانبازان، تشکیل پرونده برای ۶۵ نفر از والدین و خانواده جانبازان برای شرکت در کمیسیون ماده ۲۶ و ۲۲، برگزاری یک دوره کمیسیون مشاوره برای ۸۵ نفر از ایثارگران، واریز ۱۳۰ میلیون تومان هزینه دندانپزشکی، عینک و تجهیزات پزشکی خانواده شهدا و جانبازان را بخشی از اقدامات بنیاد شهید تویسرکان برشمرد.

داوری به برگزاری اردوی یک روزه ویژه جانبازان تک چشم، قطع نخاع و شیمیایی شدید و متوسط و ویزیت ۷۰ نفر از والدین و همسران شهدا و جانبازان توسط پزشک متخصص اشاره کرد و گفت: ۹۰ گلزار و ۷۰۸ مزار شهید در شهرستان وجود دارد که ساماندهی شده‌اند و اصلاح و تعمیر طبق برنامه اولویت‌بندی توسط دستگاه مجری انجام می‌گیرد.

وی از تجهیز گلزار شهدای روستای باباپیرعلی با اعتبار ۵۰ میلیون تومان به سیستم انرژی خورشیدی به عنوان اولین  گلزار در کشور خبر داد و یادآور شد: مبلغ ۲۸ میلیون تومان هزینه این کار از محل اعتبار داخلی بنیاد شهید و بقیه هزینه توسط پیمانکار طرح آقای تیموری «مخترع قبر خورشیدی» پرداخت شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان از برگزاری بیش از ۶۰ یادواره شهید در سال جاری با همکاری سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و خاطرنشان کرد: روستای جعفریه ۲۲ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و هر ساله سالروز تاسیس بنیاد شهید یعنی ۲۲ اسفند یادواره شهدا در این روستا برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال خصوص که چرا المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد تاکنون نصب نشده است گفت: مجری این کار دانشگاه آزاد است و گفته می‌شود یک خیر مبلغی برای نصب این المان تخصیص داده است.

داوری به تعویض و تعمیر بیش از ۵۰ یادمان و تابلوی شهدای شهر و روستا اشاره کرد و اشتغال‌زایی برای جامعه هدف این نهاد را از مهمترین برنامه‌ها برشمرد و گفت: امسال از سفر ریاست جمهور به استان مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ برای تویسرکان دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۶ نفر از بنیاد شهید تویسرکان برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شدند افزود: مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بالا به ۱۶ نفر پرداخت شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان با اشاره به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به چهار نفر از محل اعتبارات مشاغل خانگی افزود: مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان یارنه دار از محل اعتبار بنیاد شهید برای یک نفر از بانک توسعه و تعاون داریم که هنوز پرداخت نشده است.

وی پرداخت ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۲ نفر،هشت مورد تسهیلات خریدکالا به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان ، ۶ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲۵ میلیون تومان و ۵۵ مورد تسهیلات اعتباری به مبلغ ۳۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دیگر خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان عنوان کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087032

مهمترین اخبار ایران و جهان: