نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:49

اجتناب از گران‌فروشی در روزهای پایانی سال

زنجان-امام جمعه زنجان خطاب به کاسبان، بر اجتناب از گران‌فروشی در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: نظارت و بازرسی از بازار شب عید به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم و همه باید رعایت حال یکدیگر را به ویژه در مسائل اقتصادی داشته باشیم، اظهار کرد: بدون شک امروز شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که کاسبان موضوع انصاف را سرلوحه خدمت قرار داده و از گران‌فروشی در روزهای پایانی سال بپرهیزند.

وی با بیان اینکه رعایت انصاف از سوی کاسبان برکات و آثار زیادی را به دنبال خواهد داشت، افزود: خوشبختانه کاسبان زنجانی جزو بهترین و باانصاف‌ترین کاسبان کشور هستند و همواره تلاش دارند تا هم‌استانی‌ها به ویژه در روزهای پایانی سال بتوانند سفره خود را در شب عید تامین کنند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به فرار رسیدن هفته جوان، به ضرورت توجه به این قشر تاکید و با یادآوری اینکه رهبر فرزانه انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۰ بار از کلمه جوان استفاده و بر این موضوع تاکید کرده‌اند، افزود: جوانان آماده قرار گرفتن در مسیر پیشرفت ایران اسلامی هستند، به همین خاطر انتظار می‌رود مسئولان نیز گام‌های بلندی در راستای رفع مشکلات این قشر بردارند.

خاتمی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در روز ۱۴ اسفندماه محقق شد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت این نهاد که با دستان مبارک بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بنا نهاد شد، قرار دادن محرومان جامعه در مسیر توانمندی بود و خوشبختانه از زمان تاسیس این نهاد، شاهد اشتغال‌زایی اقشار محروم جامعه و توانمند شدن آنان هستیم.

وی همچنین با یادآوری روز ۱۵ اسفندماه که منتهی به هفته منابع طبیعی است، یادآور شد: متاسفانه انسان در عصر حاضر با دستان خود آسیب زیادی به طبیعت وارد کرده و این خود می‌تواند برای نسل آینده بشر بسیار خطرناک باشد، حال آنکه آمار بیانگر آن است که همین اقدامات نسنجیده در خصوص طبیعت باعث شده است که وسعت جنگل‌های کشور از ۳.۵ میلیون هکتار در گذشته به یک میلیون هکتار در زمان حاضر کاهش یابد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه کاشت نهال باید به یک فرهنگ در بین آحاد جامعه تبدیل شود، اظهار کرد: با توجه به وضعیت امروز و نیز احداث کارخانجاتی که آلودگی‌هایی را به محیط‌زیست تحمیل می‌کنند، باید بحث کاشت نهال در اولویت قرار گرفته و فارغ از دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی و شهرداری، سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه ورود پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070076

مهمترین اخبار ایران و جهان: