نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 15:30

دشمن‌شناسی جزء فرهنگ پایداری ملی ما ایرانیان است/ افتتاح ۵ موزه دفاع مقدس در سوم خرداد سال آینده

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس سبب شناخت ملت ما از دشمنان منطقه‌ای و استکبار جهانی شده است، گفت: دشمن‌شناسی جزء فرهنگ پایداری ملی ما ایرانیان شده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر سرتیپ نبی سهرابی امروز در دهمین کنگره ادبیات پایداری با موضوع جهاد تبیین در تالار دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار داشت: بدون شک گفتمان و باز تعریف ادبیات پایداری عجین شده با دفاع مقدس، مقاومت و سر منشاء تحول و باز تولید مفهوم ادبیات پایداری در کشور ما و منطقه شده است.

 وی با اشاره به اینکه ادبیات پایداری وقتی به فرهنگ پایداری ملی تبدیل می‌شود ماندگار است، بیان داشت: دفاع مقدس دریچه نورانی از ادبیات پایداری و مقاومت مقابل ملت ایران و سایر ملت‌ها گشود و‌ بی‌تردید به مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری معنا بخشید و فرهنگ پایداری ملت ما را ایجاد و آن را تقویت و استوار ساخت.

 سهرابی تصریح کرد :دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ارزش‌های معنوی در ملت ما ایجاد کرده که تا حدودی برخی از آنها تبدیل به فرهنگ شد و برخی را هم باید این کنگره پایداری ملی تبدیل به فرهنگ کند.

 جانشین بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: اولین چیزی را که باید در ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عرضه کرد دشمن‌شناسی است.

 وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس سبب شناخت ملت ما از دشمنان منطقه‌ای و استکبار جهانی شده است، افزود: دشمن‌شناسی جزء فرهنگ پایداری ملی ما ایرانیان شده است.

 امیر سهرابی افزود: یکی دیگر از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در پایداری ملی ما ایرانیان نقش دارد اطاعت از ولی امر و رهبری انقلاب اسلامی چه در زمان حضرت امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری است که تبدیل به فرهنگ ملی ما ایرانیان در دهه‌های اخیر شده است.

 وی با اشاره به اینکه ارزش بعدی که ما درصدد انجام و تداوم آن هستیم؛ اتحاد ملی بین ما ایرانیان است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس اتحاد بین دولت و ملت را داشتیم. جدایی بین ملت و دولت وجود نداشت، دولتی‌ها در دفاع مقدس مانند مردم زندگی می‌کردند و فاصله‌ای بین آنها وجود نداشت.

 امیر سهرابی گفت: ارزش دیگری که بر اثر دفاع مقدس در جامعه ما جاری و ساری شد از خود گذشتگی و ایثار بود یعنی دیگران را به خود ترجیح دادن، در دفاع مقدس گرچه جنس‌ها را مردم کو پنی دریافت می‌کردند اما همان جنس دریافتی کوپنی را هم مجدد به جبهه‌ها می‌فرستادند ،که این خود ارزش بسیار بالایی داشت.

 جانشین بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: رمز ماندگاری و اتحاد مردم ما در دفاع مقدس همین از خود گذشتگی‌ها بوده است.

وی انتخاب الگوی دفاع مقدس از الگوی قیام امام حسین(ع) و یارانش را دیگر ارزشی دانست  که امام در انقلاب اسلامی هم این را الگو قرار داد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

 امیر سهرابی از دیگر ارزشی که دفاع مقدس ما ایجاد کرده، تربیت انسان‌های بزرگ برای ملت ایران و سایر ملل آزاده مانند سردار بزرگ شهید سلیمانی دانست و گفت: سردار شهید سلیمانی حاصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که توانسته نه تنها در حوزه ملی و کشور ما بلکه در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی نقش مبارزه با استکبار را داشته باشد و ارزش‌های معنوی اسلام ناب و اسلامی که به وسیله آن انقلاب امام حسین(ع) رخ داده است، در دنیا و در منطقه عرضه کند و مردم مستضعف منطقه آن را بپذیرند و قبول کنند و تابع آن شوند.

 وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آمریکا نقشه ترور سردار بزرگ اسلام و ایران را می‌کشد و او را به شهادت می‌رساند، فکر می‌کند با شهادت سردار سلیمانی نهضت ما خاموش می‌شود و فرماندهی منطقه و مقاومت از بین می‌رود،این چنین نیست امام فرمود «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود» این واژه‌های پایداری ملی ما ایرانیان است. وی افزود: شجاعت، ایستادگی، نترسیدن از قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها یکی دیگر از واژه‌های ارزشمند ادبیات پایداری ماست که امام و رهبر معظم انقلاب این رو در فرهنگ ما آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زنان باعث ادبیات پایداری ما هستند، گفت: رمز پایداری ما ایرانی‌ها در دفاع مقدس مادران رزمنده بودند، که هنوز در این زمینه کسی به اینها نپرداخته است.

 جانشین بنیاد حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: بنیاد حفظ نشر ارزش‌های دفاع مقدس حدود ۳۰موزه در استان‌های کشور  چهار موزه در خوزستان، دو‌موزه در استان کرمانشاه دارد و پنج موزه جدید در سوم خرداد ماه سال آینده افتتاح می‌شود

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1066732

مهمترین اخبار ایران و جهان: