نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 12:53

فارس من| درخواست 2 بانده کردن جاده قوشچی قره‌باغ ارومیه

رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای اصلی گفت: مطالعات امکان سنجی در خصوص 2 بانده کردن جاده قوشچی قره باغ ارومیه تحت بررسی است و با توجه به رایزنی های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه کشور و در صورت دریافت مجوزهای لازم اقدامات لازم در در سال مالی 1402 در این زمینه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مخاطبان خبرگزاری فارس سوژه‌ای با عنوان "درخواست دو بانده کردن جاده قوشچی قره‌باغ ارومیه"  در سامانه فارس من ثبت کرده‌اند که از خبرنگار فارس خواستار پیگیزی این موضوع شده‌اند.

در متن این درخواست آماده است: با توجه به حادثه خیز بودن مسیر جاده ارومیه سلماس (گردنه قوشچی) و زندگی بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت در مسیر قوشچی به قره باغ (قولنجی،گولان،جمال آباد،باری،مقیطالو،گورچین قلعه،قالقاچی،نجف آباد و قره باغ) همچنین قرار گرفتن مرکز بخش انزل ارومیه (شهر قوشچی ) در این جاده و همچنین با عنایت به تقدیم ۲۰۴ آلاله خونین از این خطه و وجود اماکن تاریخی و گردشگری چون کاظم خان داشی ، دریاچه ارومیه و خانه تاریخی کاظم خان قوشچی، مجتمع گردشگری باری، مقبره دده کاتب قولنجی، منزل تاریخی دده کاتب و چندین کلیسای تاریخی و قرار گرفتن بیش از پنج معدن، این مسیر نیازمند توسعه، تعریض و ۲ بانده کردن می‌باشد.

همچنین با ۲ باند کردن این مسیر می‌توان در کاهش تلفات جاده‌ای که در منطقه گردنه قوشچی رخ می‌دهد، تاثیرگذار باشد. این مسیر علاوه بر هموار بودن در مقایسه با گردنه قوشچی نزدیک‌تر و امن‌تر می‌باشد.

آرش امینی رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای اصلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص ۲ بانده کردن جاده قوشچی قره‌باغ ارومیه اظهار داشت: طرح‌های مطالعاتی در اداره کل راه و شهرسازی در دست بررسی است که طی این طرح‌ها جاده‌های موجود به راههای اصلی و بزرگراهی جهت بهسازی و ارتقا پروژه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه ۲ بانده کردند جاده قوشچی از طریق اداره مطالعاتی مورد بررسی قرار گرفته و مطالعاتی در این زمینه انجام شده است و آمار ترافیکی روزانه، سالانه مورد نظارت و بررسی قرار گرفته شده است.

امینی تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده نامه‌نگاری‌های لازم با برنامه و بودجه کشور در حال انجام است و طبق مذاکره انجام شده مجوز لازم برای به کارگیری مشاور مطالعاتی بایستی صادر شود که طبق صدور مجوز مطالعات نهایی انجام و در نهایت به ماده ۲۳ سازمان برنامه بودجه کشور ارجاع داده خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای اصلی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی پیگیر موضوع بوده و مطالعات امکان سنجی را انجام می‌دهد که طبق مطالعات امکان سنجی مشخص خواهد شد این راه به راه اصلی یا بزرگراه تبدیل می‌شود.

امینی یادآور شد: انجام این پروژه برای سال مالی ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است و از تیر سال آینده طبق دریافت مجوز و مصوبات، اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047976

مهمترین اخبار ایران و جهان: