نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 10:33

مسابقات ورزشی دانش آموزان عشایر جنوب کشور در فارس برگزارمی شود

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان مدارس عشایر جنوب کشور به صورت متمرکز با حضور بیش از ۶۰۰ دانش آموز از امروزدر استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، میثم رضا زاده چگینی در این باره اظهار داشت: هم‌زمان با شکوفایی طبیعت و آغاز سرسبزی، برای ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان، مسابقات ورزشی دانش آموزان مدارس عشایر استان‌های جنوبی کشور به صورت متمرکز و با حضور بیش از ۶۰۰ دانش آموز عشایر در استان فارس و شهر شیراز برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس گفت: در این مسابقات دانش آموزان مدارس شبانه روزی عشایر کوچ رو از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، چهار محال بختیاری و کرمان حضور دارند به مدت چهار روز و از ۲۹ بهمن آغاز و در دوم اسفندماه با معرفی برگزیدگان پایان می‌یابد.

وی افزود: در این دور از رقابت‌ها که بزرگترین فستیوال ورزشی دانش آموزان عشایری کشور محسوب می‌شود، دانش آموزان دختر و پسر عشایر متوسطه اول و دوم در رشته‌های مختلف ورزشی با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس گفت: رشته‌های ورزشی و رقابت برای دانش آموزان دختر متوسطه اول در رشته‌های هندبال، بومی محلی شامل:هفت سنگ، گانیه، چوب کشی و شطرنج، دارت، تنیس، طنابزنی، فوتبال دستی است.

رضازاده چگینی گفت:‌ مسابقات بومی و محلی ویژه دانش اموزان دوره دوم متوسطه دختر هم شامل:هفت سنگ، گانیه، چوب کشی و شطرنج، دارت، تنیس، طنابزنی، فوتبال دستی است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان فارس با بیان اینکه مسابقات ورزشی دانش اموزان پسر دوره دوم متوسطه در رشته‌های فوتسال، شطرنج، دارت، تنیس، طنابزنی، فوتبال دستی است افزود:مسابقات ورزشی دانش اموزان پسر دوره اول متوسطه نیز در رشته‌های فوتسال، شطرنج، دارت، تنیس، طنابزنی، فوتبال دستی، هفت سنگ، گانیه، چوب کشی برگزار می‌شود.


پایان پیام/ ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042776

مهمترین اخبار ایران و جهان: