نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 13:52

وزیر ارشاد: دولت مقابل همه توطئه‌ها ایستاده است/تحقق اهداف فرهنگی نیازمند پرهیز از اختلاف است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت خود را خادم مردم و سرباز رهبری می‌داند و مقابل توطئه‌ها مقاومت می‌کند، گفت: دولت به دنبال موفقیت است و دشمن هم تمام هدف خود را در جنگ ترکیبی به‌کار گرفته است تا بتواند مانع دیده شدن موفقیت‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه مرکزی قم که با حضور برخی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی قم تقارن شد با میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) که ما این اتفاق مبارک را گرامی می‌داریم و افتخار کتابخانه مرکزی قم این بوده که به دستور مقام معظم‌رهبری بنا شده است.

وی ادامه داد: هدف دولت انقلابی و مردمی سیزدهم از همان ابتدا این بوده که حرکات موثری در زمینه فرهنگ داشته باشد و این حوزه را به نقطه مطلوب برساند و نگاه مابه فرهنگ یک نگاه اصیل و پیشران است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما به‌دنبال توسعه کتابخانه در مناطق محروم و روستاها هستیم، در این راستا نهاد کتابخانه‌های عمومی باید اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

*دولت سیزدهم در برابر نقشه‌های دشمن مقاومت کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دولتی روی‌کار آمده که به دنبال موفقیت است و دشمن تمام هدف خود را در جنگ ترکیبی به‌کار گرفته تا بتواند مانع آشکارسازی موفقیت‌ها باشد.

وی افزود: این دولت دربرابر توطئه‌ها مقاومت می‌کند، این دولت خود را خادم مردم و سرباز رهبری می‌داند و هرکسی در هر عرصه‌ای که مسئولیت دارد به‌دنبال حل مشکلات موجود در کشور است.

*تحقق اهداف فرهنگی نیازمند پرهیز از اختلاف است

اسماعیلی در ادامه مطرح کرد: مدیران ارشاد و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان‌ها در راستای توسعه اهداف فرهنگ نظام باید متحد باشند و اختلافات درون سازمانی را کنار گذاشته و فقط روی هدفشان تمرکز کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما معتقد هستیم اساس نهضت انقلاب اسلامی یک اساس فرهنگی بوده و هیچ نهضتی در دنیا چنین رهبرانی در خود ندیده است.

وزیر ارشاد گفت: امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای هر دو از بزرگان حوزه فرهنگ هستند، مقام معظم رهبری کارهای بسیاری در حوزه تحقیق و پژوهش در عرصه‌های علمی و اسلامی داشته که در تاریخ ثبت شده است.

اسماعیلی بیان کرد: وجود کتابخانه‌های مرکزی در استان‌ها نقش اساسی در ترویج کتاب‌خوانی بین مردم دارد، ما شهرستان‌هایی داریم که به جز کتابخانه هیچ نهاد فرهنگی در آنجا وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدیران کتابخانه‌ ما علاوه بر شخصیت اداری یک شخصیت فرهنگی مرجع هستند، آن‌ها می‌توانند با اقداماتشان رسالت خود را به درستی انجام دهند. این موضوع نه تنها بین مدیران بلکه به کتابداران هم بر می‌گردد.

*سالیانه ۱۲۰ هزار کتاب در کشور منتشر می‌شود

وزیر فرهنگ گفت: همه اشخاص مربوطه باید با اتحاد و اقداماتشان به‌دنبال توسعه کتابخوانی بین مردم باشند، اقدامات جمهوری اسلامی در راستای فرهنگ و هنر بسیار پیشران بوده و آمار و ارقام شگفت‌انگیزی دارد که نشان‌دهنده موفقیت بزرگ کشورمان است.

وزیر ارشاد عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران سالیانه ۱۲۰ هزار جلد کتاب را منتشر می‌کند، در حوزه هنری در کشور ۱۰ هزار تئاتر رسمی اجرا می‌شود که از ما مجوز‌های لازم را اخذ کرده‌اند، سالیانه ۱۲۰ فیلم از وزارت فرهنگ و ارشاد پروانه ساخت را دریافت می‌کنند، این‌ها بخشی از آمار فرهنگ و هنر ایران عزیز است.

*دشمن در جشنواره فجر شکست خورد

اسماعیلی اظهار کرد: دشمن به‌دنبال این بود با اقدامات خود جشنواره فجر را تحریم کند اما دیدید که چگونه شکست خورد؛ تنها در تهران در یک هفته بیش از ۴۰۰ هزار نفر به تماشای فیلم‌های فجر نشستند، استقبال مردم در سایر استانها نیز بی‌نظیر بود.

*استاندار قم نگاه خوبی به حوزه فرهنگ دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: استاندار مطالبه‌گر قم همواره از ما مطالبه فرهنگی داشته‌ و نگاه خوبی به این حوزه دارد؛ در بسیاری از مسائل فرهنگی ما را همراهی کرده و ثابت کرده دغدغه فرهنگی خوبی دارد و بابت این مسئله از وی تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081332

مهمترین اخبار ایران و جهان: