نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 11:08

کودک کار غیربومی در چهار محال و بختیاری وجود ندارد

شهرکرد_مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی کودکان کار در این استان گفت: کودک کار غیربومی در چهار محال و بختیاری وجود ندارد.

علی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کودکان کار عموماً کودکانی هستند که به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی و فرهنگی یا توسط باندهایی به مدت طولانی و به‌صورت مستمر برای کسب درآمد به کار گیری می‌شوند و آسیب‌های جسمی و روحی-روانی همواره این کودکان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: کودکان کار از دنیای کودکی خود دور می‌شوند و برای تأمین نیازهای مالی خانواده‌هایشان مجبور هستند در محیطی که هیچ سنخیتی با شخصیتشان ندارد حضور داشته باشند و از همین رو با آسیب‌های اجتماعی بسیاری مواجه می‌شوند، این کودکان عموماً از تحصیل باز می‌مانند و از این نظر هم مشکلات بسیاری برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این استان نیز تعدادی کودک تحت‌عنوان کودک کار شناسایی شده است و با توجه به اطلاعات موجود در این زمینه این کودکان همگی به دلیل نیاز مالی خانواده‌هایشان کار می‌کنند.

نصیری بیان داشت: با توجه به آمار موجود بیشتر کودکان کار شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری با خانواده‌هایشان ساکن شهرکرد هستند، این کودکان همگی اهل همین استان بوده و کودک کار غیربومی در استان شناسایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی این کودکان را شناسایی کرده و اطلاعات آن‌ها از طریق عنبیه ثبت می‌کند همچنین کلیه مشخصات آن‌ها در بانک اطلاعاتی با تشکیل پرونده بایگانی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی شرایط زندگی و اولویت مشکلات، تدوین برنامه کمکی در راستای اولویت‌بندی مشکلات کودکان کار و خانواده آن‌ها، ارائه مددکاری اجتماعی، روانشناسی، پزشکی و حقوقی از دیگر خدمات ارائه شده برای کودکان کار در این زمینه است.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان برای حمایت از کودکان کار اقدام به ارائه خدمات مستمر مالی و غیرمالی می‌کند ادامه داد: معرفی این کودکان به سازمان فنی و حرفه‌ای، اعطای وام خوداشتغالی جهت اشتغال خانواده‌ها، ارائه خدمات درمانی، تحصیلی و آموزشی و ارتقا سطح آگاهی‌ها و سلامت روان کودکان و خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های بهزیستی برای حمایت از کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027132

مهمترین اخبار ایران و جهان: