نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 10:09

فعالیت ۳۵ شرکت بازرسی بخش خصوصی در اردبیل

اردبیل - مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ۳۵ شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی صبح چهارشنبه در بازدید از شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در اردبیل اظهار کرد: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی قسمتی از وظایف غیرحاکمیتی اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳ آزمایشگاه مربوط به فرآورده‌های غذایی، کالیبراسیون، مصالح ساختمانی، اندازه شناسی قانونی، سلولزی و پلیمری به بخش خصوصی و دو شرکت بازرسی و نمونه برداری از مراکز تولید، توزیع و عرضه کالا با اداره کل استاندارد اردبیل همکاری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: همچنین ۱۰ شرکت بازرسی مربوط به خدمات بازرسی فنی جایگاه‌های سوخت CNG و بازرسی فنی آسانسورهای برقی با نظارت حاکمیتی اداره کل به عنوان بخشی از فعالیت‌های برون سپاری شده می‌باشد.

علایی گفت: این واگذاری‌ها با هدف برون سپاری فعالیت‌های تصدی‌گری از قبیل نمونه برداری، آزمون، بازرسی از مراکز عرضه و فروش، نظارت بر باسکول‌ها و اوزان ترازوهای سبک و… به منظور تسریع در انجام مراحل استانداردسازی و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و کاهش هزینه برای واحدهای تولیدی انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای اصل ۴۴ در استان تعداد ۲۰۰ نفر از کارشناسان به طور مستقیم در آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی مربوط در حال فعالیت هستند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در طول سال توسط اداره کل مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفته و در صورت پایان یافتن مدت اعتبار تائید صلاحیت آن‌ها موضوع در کمیته فنی بررسی شده و در صورت تائید مدارک و مستندات لازم نسبت به تمدید گواهینامه اقدام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1026976

مهمترین اخبار ایران و جهان: