نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 18:27

پیگیری برای فعال شدن واحدهای اقتصادی راکد در دستور کار قرار دارد

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون حفظ و نگهداشت واحدهای فعال اقتصادی و جلوگیری از غیر فعال شدن آنها و پیگیری برای فعال شدن واحدهای راکد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری در همایش سند تحول اقتصادی در جمع مدیریان اقتصادی خراسان رضوی اظهار کرد: برخی از واحدهای فعال با حدود ۳۰ درصد در حال فعالیت بودند که سعی شد تا این میزان بیشتر شود و در نهایت اگر نیاز به ایجاد ظرفیت جدید بود بر اساس نگاه و اهداف کلان استان فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: تجربه فعالیت سال گذشته باید در مسیر فراهم شدن اقدامات جهشی اقتصادی در سال آینده پیگیری شود.

وی افزود: برای اجرای این برنامه‌ها قرارگاه‌های مختلفی در سطح استان ایجاد شد و اکنون باید اقدامات جهشی و تکمیل زنجیره‌های مختلف با توجه به نیاز استان فراهم شود.

نظری بیان کرد: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۲ در استان خراسان رضویثث هستیم به همین دلیل لازم است ضمن مرور اتفاق‌هایی که در سال جاری پیگیری شد و همچنین تحلیل‌های موجود، اهداف جدیدی در استان پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مفاهمه مشترک باید به برنامه و اقدام مشترک تبدیل شود و اگر در هر مرحله‌ای بین مدیران نگاه مشترک وجود نداشته باشد اقدامات انجام شده به نتیجه مورد نظر ختم نخواهد شد و حتی امکان دارد هزینه بسیاری هم برای استان ایجاد شود.

وی گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم در این استان تاکنون اقداماتی شکل گرفت که موضوع جلوگیری از التهاب در صدر این نگاه‌ها بود زیرا ایجاد اخلال موجب تنش در قسمت‌های بسیار دیگر می‌شود و حتی از فعالیت روزمره هم جلوگیری می‌کند.

نظری افزود: برای جلوگیری از التهاب باید مدیران نگاه آینده نگر داشته باشند و بر همین اساس تصمیم گیری مدیران میدانی در برخی از مسائل و همچنین انتقال اطلاعات موجود برای تصمیم گیری در سطح بالاتر و کلان را پیگیری کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون حفظ و نگهداشت واحدهای فعال اقتصادی و جلوگیری از غیر فعال شدن آنها و پیگیری برای فعال شدن واحدهای راکد در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044932

مهمترین اخبار ایران و جهان: