نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 12:50

بودجه هزینه ای زنجان افزایش قابل توجهی نسبت به استانهای دیگر دارد

زنجان-استاندار زنجان گفت: بودجه هزینه ای استان افزایش قابل توجهی نسبت به استان های دیگر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر شنبه در شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه بودجه هزینه ای استان افزایش قابل توجهی نسبت به استان های دیگر دارد، گفت: میزان بودجه این استان در سال ۱۴۰۲ افزایش دارد و میزان بودجه هزینه ای استان ۴۰ درصد و بودجه عمرانی نیز ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان یانکه این ارقام حداقل افزایش ها بوده و ممکن است میزان رشد بودجه استان بیشتر هم شود، افزود: در بودجه سال آینده استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش پسماند روی برای هزینه در استان، گنجانده شده است.

افشارچی با اشاره مرکز سرمایه گذاری زنجان روند بازسازی را طی می کند و تا سه ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد، ادامه داد: اطلس سرمایه گذاری استان مبتنی بر داشته ها و سند آمایش استان تا سه ماهه نخست سال آینده نهایی می شود.

استاندار زنجان گفت: در راستای توافق بین ایران وچین، ۲ شرکت چینی برای مشارکت در توسعه صنایع ریلی در استان وارد شده اند.

افشارچی با تاکید بر لزوم توسعه زیست بوم دانش بنیان در استان، افزود: در این راستا ۱۶ هکتار زمین به پارک علم و فناروی استان واگذار همچنین با رفع تعلیق صندوق پژوهش و نوآوری، این صندوق در استان احیا شده و در گام نخست با مشارکت صنایع ۱۵ میلیارد تومان برآی آن تامین مالی شده است.

استاندار زنجان گفت: در جهت تکمیل کریدور جنوب به شمال استان، ۲ بانده کردن محور از شیرین سو استان همدان تا سه راهی طارم، با پرداخت اعتبارات ماده ۵۶ در جریان است.

افشارچی از افزایش محدوده ۲۰۰ هکتاری جدید به شهرک صنعتی علی آباد زنجان خبر داد و افزود: در این محدوده قرار است صنایع پاک و دانش بنیان مستقر شود.

استاندار زنجان به پرداخت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در حوزه عمران شهری و روستایی حرکت های خوبی در سطح استان انجام شد.

استاندار زنجان در ادامه مسئله آب را از دغدغه های مهم در راستای توسعه استان زنجان عنوان کرد و گفت: توافقات در خصوص کنترل آب های سطحی استان انجام شده و در این راستا مطالعه احداث چند سد جدید در جریان است

افشارچی افزود: عملیات آبرسانی به ۵۷ روستای استان به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده و تفاهم نامه آبرسانی به ۱۵۷ روستای دیگر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1098876

مهمترین اخبار ایران و جهان: