نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 20:23

بانک‌ها حمایت و پشتیبانی لازم را از فعالان اقتصادی داشته باشند

استاندار اصفهان گفت: در استان بنگاه‌های اقتصادی فراوانی داریم و معیشت بخش قابل توجهی از مردم به فعالیت آن‌ها گره خورده است از این رو ضروری است با حمایت و پشتیبانی زمینه فعالیت فعالان اقتصادی استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ضمن قدردانی از رویکرد بانک‌های استان، با بیان اینکه در جداول و نمودارهایی که در نشست ارائه شد عملکرد مثبت شبکه بانکی استان محسوس است، اظهار داشت: در بانک‌های استان روند حرکت نسبت به مصارف، منابع و سایر مشخصه‌هایی که در تسهیلات و پشتیبانی‌های مختلف نشان داده می‌شود رو به رشد است.

وی افزود: انتظار این است که بانک‌های دولتی و خصوصی متناسب با سیاست‌های عمومی دولت و ابلاغیه‌هایی که مجموعه حوزه اقتصادی دولت انجام می‌دهند، واکنش و همراهی مناسب‌تری داشته باشند تا بخش‌هایی که عملکرد ضعیف‌تری دارند تقویت شوند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در استان بنگاه‌های اقتصادی فراوانی داریم و معیشت بخش قابل توجهی از مردم به فعالیت آن‌ها گره خورده است از این رو ضروری است با حمایت و پشتیبانی زمینه فعالیت فعالان اقتصادی استان فراهم شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در بحث تسهیلات ازدواج و فرزندآوری عملکرد بانک‌ها نسبتاً خوب بوده است، اظهار کرد: این موضوع یکی از سیاست‌های زمین مانده است و باید هر کمکی که در این بخش می‌توانیم انجام دهیم تا این سیاست به صورت مقتضی در جامعه انجام شود.

وی با یادآوری اینکه عملکرد بخش‌هایی که اکنون در قالب تسهیلات یا حمایت‌های جانبی توسط دولت یا قانون جوانی جمعیت تعریف می‌شود، می تواند آن را به یک فرصت تبدیل کند که بخشی از آن مربوط به بانک ها و تسهیلات است، یادآور شد: موضوع جوانی جمعیت باید به‌صورت جدی در شبکه بانکی و به‌طور کلی به‌عنوان یک فرهنگ دنبال شود و اگر غفلت کنیم، مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی که نیروی انسانی است، از دستمان خارج می‌شود.

مرتضوی در پایان عنوان کرد: نباید بگذاریم که مسائل بانکی فعالان اقتصادی به ستاد تسهیل استان، هیأت خبرگان بانکی و حوزه قضایی برسد؛ همه مدیران و مسؤولان استان موظف هستند به میزان توانمندی خود گره‌گشایی کنند تا چرخ تولید و توسعه روان‌تر بچرخد.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1059576

مهمترین اخبار ایران و جهان: