نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 12:28

برخورد قاطع دستگاه قضا با بدحجابی و بی حجابی در سطح جامعه

قزوین – دادستان قزوین گفت: قانون برای برخورد با بدحجابی و بی حجابی صراحت کامل دارد و همه مدیران و دستگاه‌های استان قزوین باید وظیفه قانونی خود را در این حوزه انجام دهند.

حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره رعایت پوشش اسلامی در فضاهای اداری، بانک‌ها و دانشگاه‌ها اظهار کرد: قانون برای برخورد با بدحجابی و بی حجابی صراحت کامل دارد و با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در بهمن ماه نیاز است مدیران علاوه بر توجه به صراحت قانون، به انجام این مصوبه نیز اهتمام داشته باشند.

وی افزود: مواد ۲۲ قانون حفظ حقوق عمومی، ۷۲ قانون آئین دادرسی کیفری و بند ۱۳ ماده ۸ و نیز ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری و همچنین قانون مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها در ملأ عام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می‌کند تکلیف را برای همه مدیران و مسئولین روشن کرده است.

دادستان قزوین بیان کرد: مدیران و مسئولین در صورت مواجهه با جرم مشهود همچون بی حجابی یا کشف حجاب در محل کار قبل از ارائه هر گونه خدمات اداری و عمومی به شخص خاطی، در اجرای مواد ۱و۲و۳و۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وی تذکر دهند.

وی افزود: در صورت عدم توجه شخص بی حجاب نسبت به تذکر داده شده و اصرار بر منکر ارتکابی، لازم است بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع به ضابطین اطلاع داده شود.

رجبی تصریح کرد: ضابطین عام مانند پلیس ۱۱۰ موظف هستند پس از تماس تلفنی مدیران، سریعاً در محل حاضر شده و صورتجلسه تنظیم کنند.

وی تاکید کرد: به دلیل مشهود بودن جرم ضابط باید در اجرای مواد ۴۴ و ۴۵ قانون آئین دادرسی کیفری تمامی اقدامات لازم را به منظور جمع آوری ادله جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم انجام دهد.

دادستان قزوین بیان کرد: همه مدیران استان باید اقدامات مجموعه خود را به صورت ماهیانه به دادستانی اعلام کنند.

وی در پایان یادآور شد: دستگاه قضا برای مقابله با هر نوع بی قانونی از جمله بی حجابی و بدحجابی در سطح جامعه اصرار دارد و امیدواریم این عزم جدی در دیگر مدیران و مسئولین استان نیز باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1060732

مهمترین اخبار ایران و جهان: