نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 15:24

لاوروف: آمریکا با اداره جنگ اوکراین، علیه روسیه می‌جنگد

وزیر خارجه روسیه گفت آمریکا با اداره جنگ اوکراین و تامین سلاح، مهمات و اطلاعات برای این کشور، در حقیقت علیه مسکو در جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه (۱۷ سپتامبر، ۲۶ شهریور) گفت آمریکا علیه روسیه در جنگ است. 

وی اظهار داشت: آنچه در حال وقوع است این است که اوکراین سال‌هاست برای جنگ و شکست استراتژیک روسیه آماده شده است. اهمیتی ندارد که چه می‌گویند، درگیری در اوکراین را اداره می‌کنند، تسلیحات، مهمات، اطلاعات و داده‌های ماهواره‌ای را تامین می‌کنند و بنابراین علیه روسیه جنگ به راه انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود گفت: ایالات متحده می‌کوشد همه مشکلاتی که با آن مواجه می‌شود را با زور، تهدید یا تحریم‌های اقتصادی حل کند.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد «روسیه تهدیدی علیه کسی نیست و خود آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که تهدید واقعی از کاخ سفید نشأت می‌گیرد».

کرملین همواره درباره خطر درگیری مستقیم ناتو و روسیه با توجه به تشدید درگیری‌ها در اوکراین به دلیل حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی غرب از این کشور هشدار داده است. 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سه‌شنبه در واکنش به ارسال موشک‌های دوربُرد به اوکراین گفت اقدام احتمالی آمریکا برای ارسال موشک‌های دوربُرد با مهمات خوشه‌ای به اوکراین تنها باعث تشدید تنش و افزایش تلفات خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید اذعان کرده تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است. علی‌رغم سیلی از تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه در ضدحملات به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است.

اخیراً «سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور اطلاع داده ضدحمله جاری اوکراین کارساز نیست و بعید است باعث شکست روسیه شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501532

مهمترین اخبار ایران و جهان: