نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 11:24

۳۸ درصد تعهد اشتغال کرمانشاه محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، میزان تعهد اشتغال استان در سال‌جاری را ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۱۳ هزار و ۲۸۸ شغل در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال در هفته تعاون (اول تا هفتم شهریورماه)، ۱۱ شرکت تعاونی با اشتغال ۱۷۲ نفر با سرمایه‌گذاری ۸۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان، گفت: در اواخر سال گذشته و ابتدای امسال، سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان تهیه و برش دستگاهی و شهرستانی آن تعریف و به فرمانداران ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه اشتغال برنامه محور هستیم، گفت: تعهد اشتغال در سال‌جاری ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی است که تا به امروز توسط دستگاه‌های اجرایی ۱۳ هزار و ۲۸۸ فرصت شغلی معادل ۳۸ درصد تعهد در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

وی یادآور شد: بهار امسال نرخ بیکاری استان ۵.۲ درصد نسبت به فصل مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد که با رسیدن به رتبه هفتم، بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را داشتیم.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481076

مهمترین اخبار ایران و جهان: