نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 14:03

وزیر اقتصاد با ایجاد بازار سرمایه در لرستان موافقت کرد

خرم‌آباد - معاون اقتصادی استانداری لرستان از موافقت وزیر اقتصاد با ایجاد بازار سرمایه در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ایجاد بازار سرمایه یا بازار بورس از نیازهای اصلی استان محسوب می‌شود که در سفر اخیر وزیر اقتصاد و دارایی موردبحث قرار گرفت و موافقت شد.

وی اظهار کرد: ارتقای گمرک استان از مدیریت به اداره کل و حل‌وفصل مشکل مکان آنکه از ۱۰ سال گذشته جانمایی شده؛ اما اعتبار لازم تخصیص داده نشده است، مورد موافقت وزیر اقتصاد قرار گرفت.

موافقت با امهال وام و بخشش جرایم برای احیای مراکز تولید

معاون اقتصادی استانداری لرستان، گفت: بیش از چهارهزار میلیارد ریال تسهیلات به مرغداری‌ها در جریان مردمی‌سازی یارانه‌ها پرداخت شد که اکنون توان باز پرداخت ندارند و امهال وام از سوی وزیر اقتصاد و دارایی موافقت شد.

ابراهیمی، تصریح کرد: اعطای مجوز بخشش جرایم و دیرکردهای مالیاتی باید به‌صورت ۱۰۰ درصد در اختیار استان باشد، همچنین ارتقای منابع بانکی از دیگر درخواست‌ها است.

موافقت با تأمین منابع چهار صنعت مهم استان

وی عنوان کرد: موافقت تأمین منابع برای حداقل چهار صنعت لرستان مانند کشت و صنعت، یخچال‌سازی بوژان، لاستیک‌سازی و نساجی بروجرد توسط وزیر اقتصاد و دارایی صورت گرفت، همچنین در یک جلسه تخصصی با ایشان مشکلات سه مورد دیگر بیان شد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان، عنوان کرد: سفر اخیر وزیر اقتصاد و دارایی به لرستان مثبت ارزیابی می‌شود و در این راستا مصوبات خوبی صورت گرفت.

ابراهیمی، افزود: برای توسعه لرستان باید مشکلات ساختاری برطرف شود که در این راستا به مدیرکل اقتصاد دارایی این استان از سوی وزیر مأموریت داده شد تا مصوبات به انجام و اقدام عملیاتی تبدیل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481276

مهمترین اخبار ایران و جهان: