نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 12:01

انتقاد استاندار کردستان از تکمیل نشدن پروژه آموزشی نایسر سنندج

استاندار کردستان گفت: در اولین بازدید از پروژه نایسر در سال گذشته، از اتمام طرح چیزی باقی نمانده بود، اما متاسفانه این پروژه تاکنون تکمیل نشده است که انتظار می‌رود تا اول مهر تکمیل و کاری در آن باقی نماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت کمی و کیفی و نظارت جدی دبیرخانه بر برگزاری جلسات و عملیاتی کردن مصوبات ضروری است.

استاندار کردستان افزود: اصل مهم شورای آموزش و پرورش کردستان برگزاری کمی و کیفی جلسات، عملیاتی کردن مصوبات و کیفیت‌بخشی به شوراهاست و روسای شوراهای آموزش و پرورش باید به این مهم توجه کنند و در صورت برگزار نشدن مرتب جلسات، برخوردهای لازم قانونی انجام بگیرد.

وی در خصوص اجرای پروژه‌های مختلف مهر و پروژه‌های عمرانی حوزه نوسازی مدارس هم گفت: عملکرد نوسازی مدارس در استان طی چند ماه اخیر قابل تقدیر است و تحول بسیار خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در سال گذشته جذب اعتبارات بود رقم قابل توجهی از اعتبارات باقی‌مانده در دستگاه‌های اجرایی مربوط به نوسازی استان بود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه پروژه‌های خوبی آماده اجراست، افزود: اینکه در این حوزه سهمی بیشتر از سهم معمول استان در جذب اعتبارات داریم نشان از پویایی متولیان این دستگاه است.

وی با گلایه از عدم تکمیل پروژه نایسر هم افزود: برخی پروژه‌ها اگر پیگیری و به موقع تکمیل نشود چند درصد باقی‌مانده آن تا چند سال ادامه‌دار خواهد بود و این امر قابل قبول نیست.

استاندار کردستان افزود: در اولین بازدید از پروژه نایسر در سال گذشته، از اتمام طرح چیزی باقی نمانده بود، اما متاسفانه این پروژه تاکنون تکمیل نشده است که انتظار می‌رود تا اول مهر تکمیل و کاری در آن باقی نماند.

زارعی کوشا اضافه کرد: پیگیری، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل اقدام ارزشمندی است، باید با مطالعلات مناسب در این زمینه و با تمرکز بر موضوع، موانع را از سر راه تحصیل دانش‌آموزان برداشت و تحقق این امر نیازمند ورود گروه‌های اجتماعی و آموزش جامعه است.

وی تصریح کرد: فرهنگ ناصحیح ادامه تحصیل برای داشتن شغل، در جامعه ما در دهه‌های گذشته نهادینه شده است این در حالی است که ما برای بهتر زیستن، نیاز به تحصیل داریم و شغل فقط بخشی از این زیستن است.

استاندار کردستان افزود: خیلی از افراد در حرفه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و از نظر تحصیلی باسواد هستند.

زارعی‌کوشا گفت: گروه‌های اجتماعی باید پای کار بیایند و کمک والدین به بازماندگان از تحصیل آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: همراهی خیرین در شهرستان‌ها در حوزه آموزش و پرورش نباید صرف کار عمرانی باشد از ظرفیت خیرین در فرهنگ‌سازی برای بازگرداندن بازماندگان تحصیل بهره‌گیری شود.

استاندار کردستان افزود: امروز با توجه به پیشرفت‌های آنی تکنولوژی و علم، نه تنها نیاز به سواد، بلکه نیازمند بازآموزی نیز هستیم و با این شرایط موجود قطعا جا خواهیم ماند و نسبت به پیشرفت علم، بی‌سواد محسوب می شویم.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: خیلی از ماهایی که به ظاهر تحصیلکرده هستیم امروز در حوزه رفع نیازهای تکنولوژی نیاز به کمک دیگران داریم هوش مصنوعی در 10 سال آینده کاری می‌کند که بسیاری از مشاغل امروز دیگر موضوعیتی پیدا نمی‌کند.

استاندار کردستان افزود: طرح یار مهربان باید در سطح استان اجرا شود و در طراحی مدارس جدید توجه به کتابخانه مانند دیگر نیازهای مدارس مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1482932

مهمترین اخبار ایران و جهان: