نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 19:37

کوکوف: ۱۴۴ حمله اوکراین در روسیه خنثی شد

معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز اعلام کرد: کی‌یف به تحریک غرب می‌ خواست با انفجار «بمب کثیف» در اوکراین اقدامی تحریک‌ آمیز انجام دهد تا روسیه را به تروریسم هسته‌ ای متهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یوری کوکوف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد: در طول عملیات ویژه هزاران پهپاد اوکراینی که سعی در حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در روسیه را داشتند، منهدم شدند.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه در این ارتباط ادامه داد: کی یف و حامیان غربی آن قادر به تغییر وضعیت در میدان نبرد به نفع خود نیستند و به طور فزاینده ای آشکارا به ترور متوسل می شوند.

«یوری کوکوف» در این خصوص اضافه کرد: کی یف به فعالیت های تروریستی در مقیاس بزرگ روی آورده است؛ از آغاز عملیات ویژه ، ۱۳۱ حمله تروریستی در روسیه انجام شده و از ۱۴۴ حمله جلوگیری شده است.

وی در این خصوص افزود: از آغاز عملیات نظامی بیش از ۷۰ حمله تروریستی بزرگ در روسیه از جمله انهدام هواپیماهای نظامی و غیرنظامی جلوگیری شده است. کی‌یف به تحریک غرب می‌ خواست با انفجار «بمب کثیف» در اوکراین اقدامی تحریک‌ آمیز انجام دهد تا روسیه را به تروریسم هسته‌ ای متهم کند.

این مقام روسی خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از ۶۰ گروه خرابکار و تروریستی اوکراینی در مناطق جدید و در نزدیکی مرزهای روسیه متلاشی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493476

مهمترین اخبار ایران و جهان: