نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 08:37

تداوم ورود امواج گرد و غبار به هوای کرمانشاه

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی ساعاتی از وقت امروز هوای استان را به‌ویژه در مناطق مرزی کم و بیش غبارآلود می‌کند.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از تداوم ورود امواج گرد و غبار به هوای استان خبر داد و اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، تا فردا (سه‌شنبه)، به‌خصوص در ساعاتی از بعدازظهر، وزش بادهای غربی در سطح منطقه تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: این شرایط، علاوه بر گردوخاک محلی، ممکن است مجددا طی ساعاتی از وقت امروز هوای استان را بویژه در مناطق مرزی کم و بیش غبارآلود کند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته، شرایط جوی آرام و پایدار است و طی این مدت پدیده قابل توجهی برای جو منطقه نخواهیم داشت. همچنین؛ تا پایان هفته دمای هوا  تغییرات دمای خاصی برای سطح استان نخواهیم داشت.

وی حداکثر دمای شهر کرمانشاه طی روز گذشته را ۳۶.۳ درجه سلسیوس اعلام کرد و افزود: در این بازده زمانی خسروی با دمای ۴۱.۶، قصرشیرین ۴۱.۱ و سرپل‌ذهاب ۴۰.۲ درجه گرمترین نقاط استان بودند. 

حق‌پرست کمترین دید افقی گزارش شده کرمانشاه طی شبانه روز گذشته را ۳ هزار متر عنوان و افزود: غبار وارد شده به جو استان دید افقی را در قصر شیرین تا یک‌هزار و ۲۰۰ متر کاهش داده که کمترین مقدار گزارش شده طی مدت مذکور در سطح استان بوده است.

گفتنی است؛ اجلاس بین‌المللی دو روزه مبارزه با طوفان‌های ماسه و گرد و غبار که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران برگزار شد، با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داده است.

به گفته علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بحث ایجاد یک کنوانسیون گردوغبار مطرح شد که در بیانیه نهایی مصوب شده که اگر در مجمع عمومی مورد تصویب قرار گیرد می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی از مباحث مربوط به ضمانت‌های اجرایی و الزامات بین‌المللی برای مشارکت در کاهش گرد و غبار در جهان ایفا کند. 

این بیانیه قرار است، در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در پایان شهریورماه امسال به تأیید برسد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493932

مهمترین اخبار ایران و جهان: